۶۲ عنوان برنامه در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

سرهنگ آسمند گفت: ۶۲ عنوان برنامه و چهار هزار و ۷۸۳ ریزبرنامه به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا بتوانیم با بررسی این موضوع به عنوان یک موضوع استراتژیک با نیازهای جامعه یک ارتباط پیوستگی عمیق برقراری کنیم .

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفاع مقدس چراغ راه و فرماندهی امام خامنه ای یک گنج است، گفت: عاشورا در چند ساعت رخ داد و برای همیشه ماندگار شد، اگر به لحظه لحظه دفاع مقدس نگاه کنیم متوجه می شویم که از این دفاع می توانیم برای تغذیه فکری برای نسل آینده و حال استفاده کنیم.

 

وی بضمن تاکید بر اینکه علت تداوم جنگ باید برای مردم تبیین شود تا نگذاریم ارزش های انقلاب اسلامی کم رنگ شود، افزود: خبرنگاران در این میان نقش مهمی دارند، چرا که دفاع ادامه دارد و هرروز می بینیم کشور مورد هجمه و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی ضروری است.

 

سرهنگ آسمند ادامه داد: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی در استان اجرایی می شود که ۶۲ برنامه اصلی و چهار هزار و ۷۸۳ ریز برنامه امسال در سراسر کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل  و سرکشی از خانواده های شهدا، ایثارگران و رزمندگان، تولید و انتشار ۲۲ کتاب با موضوعات دفاع مقدس، تولید و انتشار آثار در فضای مجازی، برگزاری کارگاه های آموزشی و هنری، برگزاری نمایشگاه های ترکیبی و تخصصی دفاع مقدس، نگارش مقالات مختلف راهبردی، تحقیقات پژوهشی به چرایی جنگ، همایش ها و میتینگ های تخصصی، تبلیغات محیطی، پخش برنامه های مختلف از صدا و سیما  از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان هستند.

 

وی برجسته ترین این برنامه ها را آئین تجلیل از پیشکسوتان و خانواده های عرصه دفاع مقدس در ۳۰ شهریور ماه دانست و افزود: چهار هزار رزمنده و ۲ هزار خانم که خانواده شهدا هستند در استان تجلیل خواهند شد.

 

سرهنگ آسمند دومین برنامه مهم هفته دفاع مقدس در استان را رژه حماسی و اقتدار نیروهای مسلح استان دانست و ادامه داد: سومین برنامه مهم در این هفته «شبیه سازی عملیات الی بیت المقدس» در شهر یاسوج  است که توسط تیپ ۴۸ فتح انجام می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در پایان این شبیه سازی برنامه «شب های شیدایی» توسط صدا و سیما برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا به صورت استانی و شهرستانی نیز برگزار می شوندف گفت: از جمله این یادواره برگزاری یادواره هزار و ۵۲۰ شهید تیپ ۴۸ فتح است که برگزار خواهد شد.

 

سرهنگ آسمند خاطره گویی و روایت گری فرماندهان دفاع مقدس در ۱۴۲ مدرسه استان را از دیگر برنامه ها دانست و اظهار کرد: سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان به این موضوع اختصاص داده می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: عطرافشانی گلزارهای شهدا و تجلیل از خانواده های شهدا، رونمایی از ۱۵ کتاب، تولید آثار محتوایی و انتشار در فضای مجازی، پخش دهها کتاب صوتی در فضای مجازی و آثار همایشی و نمایش نامه های شهری اجرایی خواهند شد.

 

وی گفت: اهدای کتاب های حوزه دفاع مقدس به مدارس، کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، خاطره گویی در ادارات و سازمان ها و برگزاری مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس هستند.

کد خبر 1216932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha