دستگاه های اجرایی مکلف به استفاده از محصولات خراسان جنوبی هستند

قناعت با بیان اینکه جشنواره ملی زرشک یک فرصت طلایی برای معرفی خراسان جنوبی است، گفت: در برگزاری این جشنواره نباید اسراف شود و با استفاده از این فرصت طلایی، پای مسئولان داخلی و خارجی را به استان باز کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز (۲۷ شهریور) در نشست دست اندرکاران جشنواره ملی زرشک اظهار داشت: هدفگذاری ها و برنامه ریزی ها صرف برگزاری جشنواره نباشد و به فواید و فلسفه این جشنواره پرداخته شود.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اهداف تخصصی جشنواره ملی زرشک در حوزه کشاورزی و اقتصادی با برگزاری این جلسات پیگیری شود و با برگزاری این جشنواره به دنبال معرفی زرشک به داخل و خارج استان هستیم.

 

وی ادامه داد: هدف ما این است که مشکلات زرشک را معرفی و شناسایی و پای مسئولان داخلی و خارجی را به استان باز کنیم و خراسان جنوبی به روی آنتن برود.

 

قناعت با بیان اینکه جشنواره ملی زرشک یک فرصت طلایی است، افزود: این جشنواره می تواند به معرفی استان در حوزه سیاسی و جغرافیایی کمک موثری داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهداف فنی و تخصصی جشنواره ملی زرشک تبیین شود، افزود: مخاطب را برای برگزاری این جشنواره قانع کنید و تبیین فلسفه برگزاری جشنواره را در دستور کار قرار دهید و از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشید.

 

وی در خصوص مشکلات زرشک کاران استان گفت: خرید توافقی یکی از این مشکلات است و در این زمینه خرید توافقی وزارت جهاد کشاورزی باید برای کشاورزان تبیین شود.

 

قناعت در ادامه بیان کرد: بار میکروبی بالای زرشک یکی از دیگر مشکلات کشاورزان استان است و در این زمینه باید آموزش های لازم داده شود تا اثرگذاری این بار میکروبی در زمان برداشت زرشک کاهش یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در راستای برگزاری جشنواره ملی زرشک اسراف صورت نگیرد، افزود: با کمترین امکانات برگزار شود و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گیرد و بازخورد منفی ایجاد نشود.

 

وی در ادامه تاکید داشت: یک اطلاع رسانی مناسب و حرفه ای جهت معرفی استان در راستای برگزاری جشنواره صورت گیرد و متاسفانه استان تاکنون کمتر دیده شده است و استفاده از بخش خصوص و برپایی تورهای گردشگری و دعوت از سفرا و مسئولان کشوری فراموش نشود.

 

قناعت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شرکت هواپیمایی گفت: جهت استفاده از محصولات استراتژیک در این شرکت هواپیمایی تلاش شود تا در راستای برگزاری جشنواره این تفاهم نامه منعقد شود.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی نسبت به استفاده از کالاهای داخل استان اقدام کنند، گفت: دستگاه های اجرایی حق خرید محصولات خارج استان را ندارند و رسانه ها بحث مطالبه گری در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

 

 

 

کد خبر 1216944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha