جشنواره ملی «زرشک» در پنج شهرستان خراسان جنوبی برگزار می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۱ تا ۲۷ مهرماه جشنواره ملی زرشک در پنج شهرستان خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: درخواست داریم تا ۱۵ مهرماه به نام روز ملی زرشک در تقویم رسمی کشور به ثبت برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری ظهر امروز (۲۷ شهریور) در نشست دست اندرکاران جشنواره ملی زرشک اظهار داشت: زرشک، ۵۰ هزار خانوار استان خراسان جنوبی را درگیر خود کرده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص جشنواره ملی زرشک عنوان کرد: از کمک بخش دولتی و بخش خصوصی برای اولین بار در راستای برگزاری اين جشنواره استفاده خواهیم کرد تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای رتبه یک سطح زیرکشت دائمی زرشک در جهان است، ادامه داد: زرشک خراسان جنوبی قدمتی ۲۵۰ ساله دارد.

 

جعفری بیان داشت: شهرهای قائنات، زیرکوه، درمیان و بیرجند بیشترین تولید زرشک استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده اند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص ارزش ریالی زرشک استان گفت: ارزش ریالی محصول زرشک خراسان جنوبی ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی به اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک در استان اشاره کرد و افزود: از جمله اهداف این جشنواره معرفی زرشک، کمک به معیشت و فروش کمک به افزایش قیمت فروش، ایجاد دغدغه بین مسئولان جهت حمایت از این محصول ارزشمند و غیره است.

 

جعفری با بیان اینکه هویت استان خراسان جنوبی به محصول زرشک گره خورده است، تاکید کرد: درخواست داریم تا تشکلی معرفی شود تا زرشک استان با بسته های منظم و دقیق از استان خارج شوند و دارای مجوز باشد و به میزان تقاضا زرشک از استان صادر شود.
 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک اظهار داشت: زمان برگزاری این جشنواره ۲۱ تا ۲۷ مهر در پنج شهرستان بیرجند، درمیان، زیرکوه و قاین و سربیشه خواهد بود و افتتاحیه در قاین و یا زیرکوه و مراسم اختتامیه در بیرجند برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این جشنواره برنامه های مختلفی از جمله همایش علمی، استارتاپ زرشک، نمایشگاه های مرتبط و دانش بنیان، تورهای گردشگری، رویداد شعر زرشک و جشن فرهنگ سرا و کلنگ زنی شهرک تخصصی زرشک در سربیشه اجرا می شود.

 

جعفری در پایان با اشاره به اینکه ۱۵ مهرماه به عنوان روز ملی زرشک در تقویم رسمی کشور به ثبت برسد، عنوان کرد: محصول زرشک استان در حاشیه جام جهانی قطر طی برگزاری نمایشگاهی ارائه خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1216951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha