مرکز توسعه و آموزش فناوری های زرشک و عناب در قاین افتتاح می شود

محمدی گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته مرکز توسعه و آموزش فناوری های زرشک و عناب در راستای برگزاری جشنواره ملی زرشک در شهرستان قاینات افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد محمدی امروز (۲۷ شهریور) در نشست دست اندرکاران جشنواره ملی زرشک اظهار داشت: ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی باغات شهرستان قائنات تحت کشت محصول زرشک قرار دارد.

 

فرماندار قاین با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد زرشک استان در شهرستان قاین تولید می شود، افزود: تقاضا داریم در روز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) افتتاحیه این جشنواره در قائنات برگزار شود چرا که مقدمات برگزاری افتتاحیه جشنواره ملی زرشک در قاین وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد این شهرستان یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است، ادامه داد: سالانه در باغات شهرستان قاینات بالغ بر هفت هزار تُن زرشک تولید می شود و ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از این محصول بهره بردار وجود دارد.

 

محمدی در ادامه عنوان کرد: ۲۵۰ بارگاه زرشک مجوزدار در قاین فعالیت دارند و ۱۴ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی زرشک در سهرشتان قاین راه اندازی شده است.

 

فرماندار قاین در خصوص مرکز توسعه و آموزش فناوری های زرشک و عناب در قاین بیان داشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته این مرکز در راستای برگزاری جشنواره ملی زرشک در قاینات افتتاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به بحث المان سازی زرشک عنوان کرد: در خصوص زعفران به بحث المان سازی پرداخته شده است و در خصوص زرشک به دنبال این موضوع در شهرستان قاینات هستیم.

 

وی در پایان با اشاره به جشنواره ملی زرشک گفت: زمان مناسبی برای دعوت و حضور سفرای کشورهای میانه در این جشنواره است تا در خراسان جنوبی حضور پیدا کنند.

 

 

کد خبر 1216952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha