افزایش ۳ برابری قطارها در ایام اربعین/ مطالعات عمرانی احداث راه‌آهن شلمچه _ بصره در حال انجام است

صالحی گفت: در ایام اربعین برای مسیر تهران به اهواز، خرمشهر و کرمانشاه، افزایش ۲ برابری قطارها را داشتیم و برای مسیر تهران به خرمشهر نیز طی ۱۰ روز گذشته این افزایش سه برابر بوده و قطارهای فوق‌العاده هم اضافه کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سید میعاد صالحی» امروز (یکشنبه 27 شهریور) در حاشیه بازدید از خط راه‌آهن جنوب، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات دولت در عرصه حمل‌ونقل ریلی در ایام رابعین اظهار کرد: خوشبختانه امسال توفیق شد در حوزه حمل‌ونقل ریلی به زائران اربعین خدمات‌رسانی داشته باشیم.

 

مدیرعامل راه‌آهن افزود: در این ایام نسبت به ایام تابستان برای مسیر تهران به اهواز، خرمشهر و کرمانشاه، افزایش 2 برابری قطارها را داشتیم و برای مسیر تهران به خرمشهر نیز طی 10 روز گذشته این افزایش سه برابر بوده و قطارهای فوق‌العاده هم اضافه کردیم.

 

وی با بیان اینکه در ترمینال شلمچه در نزدیکی مرز ایران و عراق، خدمات‌رسانی‌ به زائران از طریق ریل‌باس انجام می‌شود اضافه کرد: زائران با ورود به مرز شلمچه به صورت رایگان و 24 ساعته تا پایانه خرمشهر با ریل‌باس جابه‌جا می‌شوند و از خرمشهر به سمت تهران و مشهد با قطار حرکت می‌کنند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این حجم از افزایش تعداد قطارها در ایام اربعین بی‌نظیر بوده است تصریح کرد: با توجه به روند افزایشی بازگشت زائران از کربلا به کشور، در صورت نیاز این آمادگی وجود دارد، یک قطار فوق‌العاده دیگر را نیز در پایانه خرمشهر به مقصد تهران مستقر کنیم.

 

وی با بیان اینکه هر ریل‌باس‌ ظرفیت جابه‌جایی 600 نفر را دارد که مسیری 20 دقیقه‌ای تا پایانه خرمشهر را طی می‌کند ادامه داد: پیش‌بینی ما جابه‌جایی 100 تا 130 هزار زائر بوده و حوزه حمل‌ونقل ریلی تلاش داشته تا در این ایام خدمات ارزنده‌ای را به زائران‌حسینی ارائه دهد.

 

صالحی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن شلمچه _ بصره یاد آور شد: از دی ماه تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه به امضا رسیده و موانعی نیز در مسیر قرار داشت که سعی داریم برطرف کنیم؛ افزون بر آن دولت عراق در شرایط ثبات نیست اما ما در این شرایط مذاکرات را پیش بردیم و به موازات آن در حال مطالعات عمرانی برای احداث خط هستیم.

 

کد خبر 1216978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha