اجرای بیش از ۴ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان آذربایجان شرقی

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی از برگزاری ۴۲۰۰ برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، امیر «رضا عباسی» در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالروز هفته دفاع مقدس استان پرداخت و اظهار داشت:  42 برنامه محوری و مجموعا چهار هزار و 200 برنامه برای گرامیداشت این هفته در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: همه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید منتج به تبیین واقعیت‌ها و دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس، تاثیر آن بر فرایند حرکت انقلاب اسلامی و الگوگیری از آن برای رفع مشکلات حال حاضر کشور شود.

وی افزود: در روزها و هفته‌های اخیر جلسات متعددی با حضور مدیران ارشد نهادها و دستگاه‌های مختلف استان با هدف ایجاد نوآوری و خلاقیت در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و توجه ویژه به کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار شده است.

عباسی ادامه داد: برنامه‌ها از روز چهارشنبه 30 شهریورماه با برگزاری مراسم سراسری تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در قالب دیدار ویدئوکنفرانسی رزمندگان با فرمانده معظم کل قوا در مراکز استان‌ها آغاز می‌شود که این مراسم در تبریز، با حضور 500 رزمنده در مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) انجام خواهد شد. همان روز، همایش پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور 300 رزمنده عزیز در استانداری آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه 31 شهریورماه، نخستین روز هفته دفاع مقدس است که در میدان آذربایجان تبریز، مراسم رژه با حضور نیروهای مسلح مقتدر مستقر در استان متشکل از ارتش، سپاه و فراجا به صورت پیاده‌نظام و سواره‌نظام برگزار خواهد شد. اجرای این برنامه در سال جاری برعهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است. همچنین از ساعت 14:30 همان روز آئین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در گلزار شهدای وادی رحمت برگزار می‌شود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: بعد از مراسم رژه و عطرافشانی مزار شهدا، نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس استان افتتاح خواهد شد. برگزاری این نمایشگاه توسط سپاه عاشورا و با پشتیبانی برخی از دستگاه‌های استان صورت می‌گیرد.

امیر «عباسی» ادامه داد: به‌منظور آشنایی هرچه بیش‌تر هموطنان عزیز با گوشه‌ای از دوران پرافتخار دفاع مقدس، در جوار این نمایشگاه بازسازی عملیات کربلای 5 توسط لشکر عملیاتی 31 عاشورا انجام می‌گیرد و هر شب از همین محل، برنامه زنده از شبکه سهند پخش خواهد شد.   

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اضافه کرد: روز جمعه اول مهرماه، در پایگاه هوایی شهید «فکوری» تبریز، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امیر خلبان سرلشکر «جواد فکوری» برگزار می‌شود؛ همچنین در نماز جمعه، ضمن تقدیر از جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان، دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سخنران پیش از خطبه‌ها خواهد بود.

وی افزود: شنبه دوم مهرماه نیز، شب خاطره با حضور فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار می‌شود.

امیر «عباسی» ادامه داد: برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع مشارکت زنان در دفاع مقدس، تکریم شهدای سلامت، انجام کمک‌های مومنانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، ارائه خدمات ویزیت رایگان درمانی، طرح بزرگ دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تقدیر از سربازان و مرزبانان، اکران رایگان فیلم‌های دفاع مقدس در سطح سینماهای استان و برگزاری گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر استان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به رونمایی از آثار مختلف فرهنگی و هنری دفاع مقدس گفت: رونمایی از 6 سردیس فرماندهان و سرداران استانی دفاع مقدس، ماکت عملیات بدر، ماکت هواپیمای جنگنده F-4، ماکت شهدای خلبان سانحه هوایی سال گذشته، 100 مقاله دانشنامه نظامی استان، 25 جلد کتاب چاپی و صوتی، تولیدات محتوایی فضای مجازی، تابلوی بزرگ سنگی شهید «حسن جنگجو» و آلبوم شهدای روحانی از جمله مهم‌ترین این موارد است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه بزرگ، تاکید کرد: این پروژه‌ها کاملا منحصر به فرد بوده و 50 میلیارد ریال برای انجام این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است. 4 هنرمند از جمله استاد «احد حسینی» مجسمه‌ساز برجسته تبریزی نیز عهده‌دار اجرای این پروژه‌های عظیم هستند

کد خبر 1217001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha