ويژه برنامه‌های اربعین حسینی توسط کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری اجرا شد

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه های مختلفی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با حضور نوجوانان و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه های مختلفی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با حضور نوجوانان و جوانان برگزار شد.

 

این ویژه برنامه ها با رویکرد تبیین، ترویج و معرفی ابعاد تاریخی، اجتماعی و سیاسی نهضت عاشورا و در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن آیین سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 

هدف از برگزاری ویژه برنامه های اربعین حسینی بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت عظیم معرفتی، عاطفی، معنوی و حماسی اربعین حسینی و بسترسازی لازم برای خودسازی و ایجاد تحول معنوی و تقویت پیوند جریان عاطفی و شورانگیز حسینی با شناخت و معرفت پایدار آن و افزایش آگاهی های مردمی در خصوص نهضت عظیم عاشورا و اربعین حسینی است.

 

بر اساس این گزارش «مهدی نظری» به سرود «حرم الله» اثر تولیدی گروه سرود «نسیم صبا» اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این سرود به مناسبت اربعین حسینی از آلبوم «هم صدا با اربعین» به تهیه کنندگی حوزه هنری کشور با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تولید شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نسیم صبا، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان لردگان ادامه داد: سرود «حرم الله» از روز ۱۷ تا ۲۶ شهریور ماه مصادف با اربعین حسینی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین اجرا شد.

 

وی به سرود زیبای «مادرم اسمتو خوند تو گوشم» نیز اشاره کرد و گفت: این سرود با هماهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان لردگان تولید و در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی اجرا شد.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «فاطمه جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این کانون که حائز رتبه برتر در رواق نمایش در سومین رویداد ملی فهما سال ۱۴۰۰ شده است، در راهپیمایی اربعین حسینی از نجف تا کربلای معلی و سپس در کاظمین به اجرای نمایش های آیینی با موضوع اربعین و حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «انصارالمهدی (عج)»، مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گوجان ادامه داد: در اجراهای گروه نمایش این کانون، «ابراهیم نوروزی» به عنوان مداح، «عماد صدری نژاد» به عنوان مجری، «فاطمه حیدری»، «صدیقه مهدوی»، «زهرا حیدری» و «مجید خدادادی» به ایفای نقش بازیگری پرداختند.

 

وی ابراز کرد: در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی نمایش «آبروی زمین» پیرامون زندگی حضرت رقیه (س)، نمایش «امام حسین (ع)، رد خون از آسمان» و نمایش «بیداری» با کارگردانی مصطفی محمدی را اجرا شد.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «فرخ تاج قربانی» به برپایی موکب حضرت زینب کبری (س) در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا اشاره کرد و گفت: در موکب حضرت زینب کبری (س) خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «حضرت زینب کبری (س)» مسجد جامع روستای مرغملک، اقامه نماز جماعت، جلسات سخنرانی، مداحی، روضه‌ خوانی و خیمه پاسخ گویی به سوالات دینی، برپایی خیمه نونهالان، خیمه خادمان یاران نونهال، خیمه نقاشی، خیمه ویژه بازی کودکان را از دیگر فعالیت های موکب حضرت زینب کبری (س) در راهپیمایی اربعین حسینی برشمرد.

 

کد خبر 1217013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha