چالش‌های زیادی پیش روی عادی‌‌سازی روابط با کشورهای عربی وجود دارد

پژوهشگر و تحلیلگر اسرائیلی در کانون مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با یک سری چالش‌هایی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «یوئل جوجنسکی» در مقاله‌ای که در روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت منتشر شده، بیان کرد که حمایت آمریکا از توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی زمینه را برای عادی‌سازی روابط با امارات، بحرین، مراکش و سودان فراهم کرد و این مهمترین دستاورد پس از امضای توافق صلح با اردن به شمار می‌رود.
جوجنسکی در ادامه به چالش‌های فراروی توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخته و ایران را بزرگ‌ترین تهدید و چالش در این زمینه دانسته و گفته ایران به سبب برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، تهدیدات علیه این کشورها را افزایش داده است.
او همچنین بیان کرد که تقویت روابط با آمریکا، یکی از اهداف اصلی کشورهایی است که اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند.
این پژوهشگر اسرائیلی اذعان کرد که به رغم عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، موضوع فلسطین همچنان با قدرت نزد ملت‌های عربی مطرح است و از اهمیت ویژه‌ای نزد آنان برخوردار است.
یوئل جوجنسکی تصریح کرد که کشورهای عادی‌کننده روابط با رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به عدم ثبات سیاسی این رژیم و نتیجه انتخابات آینده کنست نگرانند و برخی از آنان نگران ناتوانی این رژیم در عمل به تعهداتش در چارچوب توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط هستند و برخی نیز نگران درگیری احتمالی در عرصه فلسطین و پیامدهای آن بر خود هستند.
جوجنسکی در پایان بار دیگر تاکید کرد که ایران و افکار عمومی ملت‌های عربی اصلی‌ترین چالش و تهدید پیش روی توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

 

کد خبر 1217079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha