موسسه «حسین کیست» بریتانیا رکورد بیشترین اهدای خون را شکست

یک موسسه خیریه اسلامی در بریتانیا با موفقیت رکورد جهانی بیشترین اهدای خون در یک روز را شکست، تلاشی که انتظار می رود جان بیش از ۱۱۰۰۰۰ نفر را نجات دهد یا بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، یک موسسه خیریه اسلامی در بریتانیا با موفقیت رکورد جهانی بیشترین اهدای خون در یک روز را شکست، تلاشی که انتظار می رود جان بیش از 110000 نفر را نجات دهد یا بهبود بخشد.

موسسه خیریه «#GlobalBlood Heroes   » که داوطلبانه اداره می‌شود از یک مؤسسه خیریه عدالت اجتماعی اسلامی در بریتانیا بیشترین میزان خود را دریافت کرده است.

این موسسه در بیانیه ای گفت: بیماری همه گیر کروانا به شدت به ذخایر خون در سراسر جهان ضربه زد و اکنون باید تلاش کرد تا این کمبود جبران شود.

به گزارش گاردین، منتظر راعی، مدیر موسسه خیریه گفت که داوطلبان «حسین کیست» دور هم جمع شدند و کمپین  جهانی قهرمانان خون را راه اندازی کردند.

وی افزود: اهدای خون یک عمل همدلی جهانی است که می‌تواند مردم را در سراسر جهان متحد کند .

راعی همچنین گفت: ما بسیار هیجان‌زده هستیم که بسیاری از اهداکنندگان برای اولین‌بار معرفی شدند و بسیاری متعهد شده‌اند که دوباره خون خود را اهدا کنند و امیدوارم برای سال‌های آینده به این کار ادامه دهند.

داوطلبان در مراکز اهدای خون در سراسر بریتانیا و مراکز دیگر در 27 کشور از جمله آرژانتین، عراق و تایلند، خون بیش از 37000 نفر را جمع آوری کردند.

با تأیید رکوردهای رسمی جهانی، تعداد کل اهدای خون 37018 نفر بود که رکورد قبلی 34723 اهدایی در سال 2020 را شکست.

انتقال خون برای مصارف پزشکی در اسلام جایز است. همچنین در اسلام تاکید شده است که مسلمانان باید به گرسنگان غذا بدهند، از بیماران مراقبت کنند و جان مردم را نجات دهند.

خون گرفتن از غیر مسلمانان و خون دادن به غیر مسلمانان نیز از نظر اسلام جایز است زیرا این امور مربوط به زندگی انسان است.

کد خبر 1217084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha