ابراز نگرانی از افزایش آمار تصادفات تا مشکل نبود سرویس مدارس

در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی مطرح شد که طبق برخی از اخبار در برخی نقاط استان به واسطه نبود سرویس مدارس دانش آموزان از تحصیل محروم می‌شوند که برای رفع این مشکل باید تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا صبح امروز (۲۸ شهریور) در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم تبیین جایگاه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است همچنان که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ابلاغ برنامه هفتم توسعه کشور نیز بر پیشگیری از وقوع جرم به عنوان اولین و مهمترین قدم در اجرای سند تحول قضایی تأکید داشته اند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در ادامه ارزیابی روند اجرای مصوبات جلسه گذشته، بررسی وضعیت مرکز نگهداری ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر استان، بررسی شیوه نامه پیشگیری از تصادفات و دستورالعمل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت استان را به عنوان دستور کارهای جلسه مطرح کرد.

 

وی با اشاره به مشکل نبود سرویس مدارس در برخی نقاط استان، متذکر شد: طبق برخی از اخبار در برخی نقاط خراسان جنوبی به واسطه نبود سرویس مدارس دانش آموزان از تحصیل محروم می‌شوند که برای رفع این مشکل باید تدابیری اندیشیده شود.

 

علی عبدی، مدیرکل زندان های خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: به منظور کاهش سرقت، پیشنهاد می شود سارقین پس از طی مدت حبس در زندان ها به مساجد محلات خود تحویل شوند تا با همکاری هم محله ای ها علاوه بر نظارت، با ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده وی، امکان تکرار سرقت کاهش یابد.

 

محمدرضا بیجاری، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بیرجند هم در این نشست با اشاره به دستورالعمل پیشگیری از سرقت استان، گفت: پایش تصویری بازار بیرجند و خیابان جمهوری اسلامی در صورت تقبل دو سوم هزینه از سوی بازاریان، طی سه مرحله اجرایی خواهد شد.

 

شناسایی ۲ هزار و ۳۱۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان

حجت الاسلام سید علی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از شناسایی ۲ هزار و ۳۱۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۰۲ نفر شناسایی نشده اند و مشکل هزار و ۲۵۸ نفر که به دلیل سختی ایاب و ذهاب از تحصیل بازمانده بودند با تأمین سرویس مدرسه برطرف شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بر روی کودکان و دانش آموزان، بهره برداری از ظرفیت سامانه شاد و معلمین پرورشی مدارس را در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر دانست.


حجت الاسلام احمد رضایی ادامه داد: فضای مجازی، استفاده از هنر و به روز رسانی تشکل های مردمی، هیئات مذهبی و شبکه تبلیغ از جمله فراگیرترین روش های اقناع و فرهنگ سازی جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سرهنگ حسن شجاعی نسب، جانشین انتظامی استان نیز در این جلسه ضمن ابراز تأسف از افزایش آمار تصادفات در استان طی سال جاری بیان کرد: تکرار وقوع تصادفات مرگبار در برخی محورهای مواصلاتی استان نیازمند توجه بیشتر همه دستگاه های متولی است و رفع نقص ایمنی خودروها در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

 

وی با اشاره به تصادفات و واژگونی های منجر به آتش سوزی خودرو متذکر شد: متولی اطفاء حریق در تصادفات جاده ای و برون شهری باید مشخص شود.

 

سرهنگ شجاعی نسب همچنین درخصوص سرقت از اموال دولتی ادارات نیز خواستار اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و تغییر روند اقدامات از حالت عادی به جهادی و انقلابی شد.

 

 

کد خبر 1217103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha