شیطان حریف چه کسانی نمی‌شود؟

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت: طبق روایت شیطان حریف سه گروه نخواهد شد که عبارت اند از کسانی که دائما ذکر خدا بر زبان دارند، از عظمت خداوند گریه می کنند و کسانیکه در سحرگاهان استغفار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و‌المسلمین رفیعی طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: از صفات بندگان قرآنی بر طبق آیات آخر سوره فرقان این است که آن ها در دل شب بیدار شده و با خداوند مناجات می کنند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: خواندن نماز شب واجب نیست بلکه مستحب است اما در قرآن کریم در هفت مورد به شب زنده داری و تهجد اشاره شده است و لزومی ندارد تمام رکعات نماز شب خوانده شود بلکه سه رکعت آخر هم خوانده شود کفایت می کند.

 

وی تاکید کرد: هدف اصلی این است که انسان در دل شب یک تکلمی با خداوند داشته باشد و استغفار نماید.

 

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: طبق روایت شیطان حریف سه گروه نخواهد شد که عبارتند از کسانیکه دائما ذکر خدا بر زبان دارند، از عظمت خداوند گریه می کنند و کسانیکه در سحرگاهان استغفار می کنند.

 

رفیعی تاکید کرد: طبق آیات قرآن کریم کسانیکه در دل شب عبادت می کنند یک جایزه ویژه از طرف خداوند دارند.

 

وی افزود: طبق روایت نماز شب غضب خداوند را خاموش و انسان با این نماز مشمول رحمت واسعه الهی خواهد شد.

 

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: چینش صفات بندگان نمونه در آیات آخر سوره فرقان بسیار مهم است چرا که از تواضع و فروتنی و مقابله با جاهلان به صفت سوم یعنی تهجد و شب زنده داری رسیده است.

 

وی افزود: چهارمین صفت انسان‌های قرآنی این است که همواره آن ها به یاد قیامت و معاد هستند و معادگرایی در زندگی آن‌ها جاری و ساری است.

 

رفیعی تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، تمام کسانی که منکر معاد هستند به خاطر شبهه علمی نیست بلکه به خاطر شهوت نفس و راحتی در انجام معاصی است.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: برای روز قیامت هفتاد اسم در قرآن ذکر شده است که نشان دهنده اهمیت موضوع است.

 

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: یاد معاد کمک می‌کند انسان گناه نکند، انفاق کند، دروغ نگوید و به دنبال کسب و کار حلال باشد.

 

وی تاکید کرد: صفت پنجم این است که انسان‌های قرآنی اهل اعتدال هستند و هیچگاه در هیچ زمینه ای اهل اسراف نیستند چرا که تمام آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد به خاطر افراط و تفریط است.

کد خبر 1217172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha