محفل انس با قران کریم در شهرستان خدابنده برگزار می شود

رئیس شبکه بهداشت شهرستان خدابنده گفت: به مناسبت هفته سلامت محفل انس با قرآن کریم در مسجد موسی بن جعفر (ع) این شهرستان برگزار می شود.

دکتر مسعود حسینلو، رئیس شبکه بهداشت شهرستان خدابنده به خبرنگار شبستان گفت: مقوله سلامت و سالمندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در هفته سلامت برنامه های متعددی در این زمینه برگزار می شود، خاطر نشان کرد: سازمان سلامت جهانی و وزارت بهداشت شعارهفته را "سلامت و سالمندی" نام گذاری کرده است.

 

رئیس شبکه بهداشت شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، یادآور شد: مشکلات و بیماری های زیادی برای سالمندان در این دوران پیش می آید که با فرهنگ سازی درست در بین جوانان می توان بیشتر آن ها را حل کرد.

 

این مقام مسئول برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) با حضور پرسنل شبکه بهداشت و نمازگزاران، اعزام تیم سلامت کانون بسیج جامعه پزشکی، بازدید از سرای سالمندان، اطلاع رسانی برنامه های هفته سلامت از طریقه وب سایت، پیاده روی سالمندان شهر قیدار با حضور مسئولان شهر، درج پیام های بهداشتی در سر برگ نامه های اداری، مکاتبه با ادارات جهت درج شعار سال در فیش آب،برق، تلفن و گاز، انجام مصاحبه با سالمندان بالای 95 سال، برگزاری نمایشگاه عکس، نقاشی و اطلاع رسانی در هفته سلامت و اهداء جایزه به آثار برتر و انجام اسپرومتری و ادیومتری به 30 نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد را از برنامه های هفته بهداشت در خدابنده عنوان کرد.


حسینلو با اشاره به اینکه انجام فعالیت های فیزیکی به سالمندان توصیه می شود، افزود: نحوه صحیح ورزش کردن و استفاده مناسب از مفاصل در دوران طفولیت تاثیر بسزایی درسلامت دوران کهولیت دارد.


وی با بیان اینکه سالمندان باید مورد حمایت خانواده و مسئولان قرار بگیرند، تصریح کرد: سالمندان در این دوره از زندگی مستعد بیماری های روحی و افسردگی هستند.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خانواده ها با ارزش نهادن به سالمندان نقش بسزایی در جلوگیری از بیماری ها و افسردگی آنان دارند.


پایان پیام/

 

کد خبر 121721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha