دفاع مقدس الگویی برای ایستادگی درس آموز مبارزات ملت های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می رود

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه الگویی برای ایستادگی درس آموز مبارزات ملت های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می رود، گفت: از مردم کشور عراق در امر پذیرایی از زوار اربعین حسینی تقدیر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه ۸۹ کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: خداوند پیامبر اکرم(ص) را هنگامی فرستاد که مدت ها از بعثت پیامبر پیشین گذشته بود و لذا امتها در خواب عمیقی فرو رفته و فتنه ها مردم را هدف گرفته بود، در زمانی که اعمال خلاف در میان مردم منتشر بود و آتش جنگها زبانه می کشید، دنیا بی نور و پر از مکر و غرور بود، در آن زمان که برگ های زندگی به زردی گراییده و امید از باروری درختانش، قطع شده و آبهایش در زمین فرو رفته بود، مناره های هدایت کهنه و فرسوده و پرچم های ضلالت و هلاکت، آشکار گشته بود، دنیا در برابر اهلش قیافه ای خشن و در مقابل طالبانش چهره ای عبوس داشت، میوهاش فتنه بود و طعامش مردار، در درون وحشت و اضطراب و در برون شمشیر حکومت می کرد.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» ابراز کرد: نکته مهمی را که در اینجا لازم به یادآوری میدانیم این است که بسیاری از اصول «جاهلیت» در اشکال مدرنی در عصر و زمان ما، متأسفانه بر جوامع بشری حاکم شده است، در «عصر جاهلیت» انسان ارزش واقعی نداشت، خون بی گناهان به آسانی ریخته می شد، غارت اموال، کار روزانه بود، در عصر و زمان ما نیز مهم ترین اصل، به چنگ آوردن درآمد بیشتر است، هر چند از طریق فروش سلاح های کشتار جمعی باشد؛ اموال مردم ضعیف دنیا، به وسیله غول های سرمایه داری از طرق ظاهرأ قانونی و در واقع غارتگری ربوده می شود.

 

وی بیان کرد: اگر در عصر جاهلیت» تعدادی از دختران زنده به گور شدند، در عصر و زمان ما سقط جنین، در پناه قانون در بسیاری از کشورها انجام می شود و هزاران هزار دختر و پسر، به گور فرستاده می شوند، انسانهایی که در جنگ های جهانی اول و دوم به خاک و خون کشیده شدند، از تمام کشته های طول تاریخ بشریت بیشتر بودند و کاری که دو بمب اتمی در شهرهای «ژاپن» کرد، به تنهایی از تمام کشته های زمان «جاهلیت» افزون تر بود! اگر در عصر «جاهلیت» زنان آلوده، بر در خانه خود پرچم نصب می کردند و به « ذوات الأغلام» معروف شدند، امروز نیز زنان فاسد در بسیاری از جراید دنیا، آگهی هایی می دهند که مستقیم یا غیر مستقیم به سوی خود دعوت می کنند؛ حتی نان همسردارا و بسیاری از دولتها از آنها مالیات می گیرند؛ به همین دلیل، آنان را تحت حمایت قانون قرار میدهند.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: فروش دختران و پسران خردسال، هنوز به شکل فجیعی در دنیا ادامه دارد و بسیاری از اروپایی ها و آمریکایی ها این کودکان را از مناطق محروم جهان، خریداری کرده و در کشورهای غربی به فروش می رسانند که اخبار آن، در جرائد نیز منتشر میشود، قسمت مهمی از ثروت های جهان، صرف تهیه جنگ افزارهای هولناک می شود که بیانگر عدم امنیت در دنیاست.

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه با اشاره به ترس دشمنان از جریان بزرگ اربعین، یادآور شد: این همه آثار بی بدیل برای بزرگترین همایش معنوی و اجتماعی و سیاسی جهان دشمنان به واکنش واداشته است، واکنش هایی که ابتدا با تحیر و شگفتی و سپس با عصبانیت و غيظ همراه شده و هرساله نیز بر آن افزوده می شود، از ابتدای دهه ۹۰ تا اکنون، دشمنان اسلام ناب محمدی دو جریان اصلی را در مواجهه با پدیده تاریخ ساز اربعین را پیگیری کرده اند، اول جریان انکار و اختفاء و بایکوت و سانسور خبری و  دوم جریان تحریف و وارونه نمایی و روایت معکوس.

 

وی افزود: در زمان کنونی استکبار رسانه ای به خوبی دریافته است که دیگر قادر به بایکوت خبری پدیده جهانی اربعین نیست، فلذا تمام توش و توان خود را بر بازنمایی و بازروایی تحریف آلود از راهپیمایی اربعین متمرکز کرده است، اگر چه هنوز هم در فضاسازی های رسانه ای تا حدود زیادی سردرگم و متحيرانه عمل می کند، نمونه بارز آن را در گزارش زیر می توان مشاهده کرد: جمال موسوی، مجری بی بی سی، هزاران نفر از زائران ایرانی گرسنه، تشنه، گرمازده و بیمار به حال خود رها شده اند! زائران ایرانی خشمگین هستند! موسوی سپس از خبرنگار ارشد خاورمیانه بی بی سی فارسی می خواهد در این باره گزارش کند؟ نفیسه کوهنورد در پاسخ، گزارش می دهد: تمام مسیر غذا، آب و جای خواب مجانی وجود دارد حتی ایران آب آشامیدنی برای زائران به عراق فرستاده است، بیشتر زائران ایرانی به من گفتند که بدون هیچ مشکلی مرز را رد کردند.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: طبیعی است بخشی از فضاسازی های دشمن بر روی ضعف های برنامه ریزی و عملیات خدمت به زوار اربعین متمرکز گردد، عمده تمرکز رسانه ای دشمن در هفته گذشته بر دو محور بود، یک بزرگ نمایی ضعف های برنامه ریزی مسئولان در تسهیل سفر زائران عزیز اربعین و  دو برجسته سازی برخی ضعف های دولت عراق در پاسخگویی به نیازهای زوار امام حسین(ع) و بدون تردید برخی ضعفها و اشکالات برنامه ای و عملیاتی در هر دو بخش وجود داشته و دارد.

 

وی بیان کرد: لكن اقتضای پاتک تبلیغی و پدافند رسانه ای در برابر دشمن دو اقدام محوری از جمله جریان سازی پرحجم و گسترده در تشکر و قدردانی از ملت دوست و برادر عراق که علی رغم همه رنجها و سختی های عاشقانه و کریمانه پای در میدان خدمت به زوار اربعینی نهادند و موکول کردن نقدهای درست و برحق به برخی ضعف های عملکردی مسئولان در و سطح ملی و استانی، به فرصت های بعد مراقب باشیم! دشمن درصدد است در شب اربعین حسینی و در آستانه رخداد جهانی اربعین عظمت این واقعه عظمی را تحت الشعاع برخی سخنان و مواضع قرار دهد، فرصت کنونی، زمان تصویرسازی و ترسیم زیبایی های بیکران اربعین و حضور ۲۰میلیونی و متفاوت زایران کربلای حسینی از دهها کشور جهان است و جلوہ نماییهای معنوی و اجتماعی اخوت دینی و تعامل ایمانی و مردم ایران و عراق است.

 

حجت الاسلام میهن پرست با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپایی، گفت: نوزدهم شهریورماه، سه کشور اروپایی عضو ۱+۴ در بیانیه ای مشترک و با ادبیاتی غیر دیپلماتیک، نسبت به شرایط حاکم بر مذاکرات رفع تحریمها اعلام موضع کرده و همچون گذشته ایران را عامل عدم توافق عنوان کردند.

 

وی افزود: در بخش هایی از این بیانیه آمده است: «متأسفانه ایران چنین برگزید که از فرصت دیپلماتیک و حیاتی مذاکرات بهره نگیرد، بلکه بر عکس به تشدید وضعیت برنامه هسته ای خود به شکلی فراتر از هر توجیه غیرنظامی قابل درکی ادامه می دهد، در حالی که ما به توافق نزدیک می شدیم، ایران موضوعات جداگانه ای را بازگشایی کرد که به تعهدات این کشور ذیل ان پی تی و توافقات پادمانی با آژانس بین المللی انرژی اتمی مربوط هستند.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: نظر به اینکه ایران توافق موجود روی میز را نهایی نکرده است، ما به همراه شرکای بین المللی خود، در مورد نحوه پاسخ به تشدید هسته ای ادامه دار ایران و عدم همکاری این کشور با آژانس در زمینه توافقنامه پادمان های آن پی تی مشورت خواهیم نمود.

 

وی بیان کرد: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اما در واکنش به این بیانیه گفته است که باعث تأسف است که سه کشور اروپایی با این بیانیه نسنجیده، گامی در مسیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست مذاکرات گذاشته اند. به سه کشور اروپایی توصیه می شود به جای ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک، برای ارائه راه حل جهت پایان دادن به اختلاف نظرهای معدود باقیمانده نقش فعال تری ایفا نمایند.

 

امام جمعه چوار تصریح کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین و مهمترین بخش های تاریخ انقلاب اسلامی، و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است، این رویداد ماندگار و جاویدان، با وجود خسارات آن، مشحون از درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، عزت و استقلال است و تجربیات گرانبهایی در حوزه های مختلف برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بر جای نهاده، و الگویی برای ایستادگی درس آموز مبارزات ملت های آزاده علیه استکبار جهانی به شمار می رود.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: جنگ هشت ساله از بزرگترین افتخارات ملت ایران و تجلیگاه ایستادگی و فداکاری عمومی بی نظیر مردم در همه ادوار تاریخ کشور است، به گونه ای که چراغی راهنما برای آینده های نزدیک و دور مدیریت راهبردی و کلان کشور تلقی می گردد.

 

وی در پایان با تقدیر از مردم و مسئولان در راستای برگزاری اربعینی باشکوه در سال جاری، از مردم کشور عراق نیز در پذیرایی از زوار اربعین حسینی تقدیر کرد.

 

کد خبر 1217210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha