تحصیل حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی/ نیازمند حمایت واقفین هستیم

حجت الاسلام پورثانی گفت: امسال قریب به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموزان در استان در بالغ بر ۹ هزار مدرسه و ۵۶ هزار کلاس درس تحصیل خواهند کرد که با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان به ویژه دانش آموزان محروم، نیازمند مشارکت واقفین دراین خصوص می باشیم.

حجت الاسلام «محمد حسین پورثانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان رضوی، در خصوص اجرای طرح مهر تحصیلی توسط اوقاف استان، بیان کرد: سند تحول بنیادین به عنوان بالاترین و مهم ترین سند در آموزش پرورش و مورد تایید مقام معظم رهبری است و همه ما به عنوان کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ملزم به اجرای این سند هستیم.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: سند تحول، دانش آموز را به عنوان یک متربی دارای 6 ساحت می داند و برای تربیت یک دانش آموز تمام ساعتی، مدرسه را کانون تربیت محله می داند اما برای اینکه مدرسه به کانون تربیت محله تبدیل شود در سند تحول اشاره شده که تمامی دستگاهها و ارگان های محله باید به کمک آن مدرسه بیایند تا مدرسه بتواند به آن نقشی که در سند به آن اشاره شد، دست پیدا کند.

 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آینده کشور ما، امروز آموزش و پرورش و مدرسه ما است»، گفت: هر کسی که نسبت به آینده کشور دغدغه دارد باید به دستگاه تعلیم و تربیت کشور کمک کند چرا که این دستگاه به تنهایی قادر نیست نسبت به تحول و ایجاد تربیت در قامت سند تحول بنیادین نقش آفرینی کند.


پورثانی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف سند تحول، همه دستگاهها و دغدغه مندان باید به این جریان تربیتی کمک کنند، اوقاف استان همواره در کنار آموزش و پروش بوده و در مراحل مختلف به ما کمک کرده است اما با باید بسترهای همکاری بیشتر میان اوقاف و واقفین با دستگاه تعلیم و تربیت صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه مهر امسال با ایام شهادت امام رضا (ع) شروع و همه در خدمت زائرین هستیم؛ گفت: امسال اداره کل اوقاف مانند سالهای قبل با توان مضاعف حدود ۴۰۰۰ بسته معیشتی را برای دانش آموزان نیازمند تهیه کرده است که توزیع می شود.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که امسال قریب به یک میلیون و  ۵۰۰ هزار دانش آموزان در استان در بالغ بر ۹ هزار مدرسه و ۵۶ هزار کلاس درس خواهیم داشت؛ افزود: با توجه به اینکه خراسان رضوی بالغ بر ۱۰ درصد دانش آموزان کل کشور را دارد حجم دانش آموزان محروم به دلیل حاشیه نشینی و مناطق محروم زیاد در استان بسیار چشمگیر است از اینرو نیازمند مشارکت بیشتر وافقین در این خصوص می باشد که دانش آموزی امسال به خاطر فقر مالی و نداشتن ابتدائیات از تحصیل باز نماند.

کد خبر 1217235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha