برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران ارزش زیادی قائلیم

مینیخانوف با تاکید بر توسعه و تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری تاتارستان ارزش زیادی برای همکاری با ایران‌ قائل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان‌ گلستان، «رستم‌ مینیخانوف» عصر امروز در نشست مشترک هیئت دیپلماسی جمهوری تاتارستان و استان‌ گلستان اظهارکرد: از اینکه این فرصت فراهم‌ شد تا با هم تبادل نظر داشته باشیم خوشحال هستم و صمیمانه برای سازماندهی این اجلاس، از مسئولان جمهوری اسلامی ایران و استان گلستان تشکر می‌کنم.

 

رئیس جمهور تاتارستان هدف اصلی از این سفر را توسعه همکاری‌های اقتصادی و برقراری همکاری‌های جدید عنوان کرد و گفت: ترکیب هیئتی که به گلستان سفر کرده شامل مسئولان و مدیریت شرکت‌های بزرگ، وزیر و دو معاون‌نخست وزیر است و امیدواریم بتوانیم فرصت های جدیدی برای تعاملات ایجاد شود و برای اجرای پروژه های مشترک به توافق برسیم.

 

وی گفت: ما اشتراکات فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و همچنین تجربه زیاد همکاری داریم و برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران ارزش زیادی قائل هستیم.

 

مینیخانوف در ادامه با اشاره به پیوندهای دینی بین دو کشور گفت: این پیوندها به توسعه روابط کمک می کند و امسال هزار و صدمین سالگرد پذیرش اسلام بوده است.

 

وی ادامه داد: پوتین رئیس جمهور روسیه توجه ویژه برای همکاری با کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی دارد و بنده نیز عضو گروه بینش اسلامی هستم.

 

رئیس جمهور تاتارستان گفت: امروزه موضوعات لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است و مسیرهای ریلی مختلفی ارائه می شود و باید مسیر بهینه تر را انتخاب کنیم. اعزام نیروی ماهر انسانی به روسیه که البته ما در حوزه های مختلف به آن نیاز داریم، نیازمند توجه است که ما باید پیرامون آن با دولت فدرال صحبت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید تبادلات تجاری دو طرف به ده ها برابر افزایش پیدا کند چرا که نیازهای متقابل وجود دارد و اتاق های بازرگانی باید فعال تر از گذشته باشند تا بازارهای متقابل را رشد دهند.

 

 

کد خبر 1217253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha