واحدهای تولیدی غیرفعال خراسان جنوبی تعیین تکلیف می شوند

اشرفی گفت: واحدهای تولیدی بدهکار بانکی که علی رغم حمایت ها همچنان تمایلی برای بازگشت به تولید یا فعال کردن واحد تولیدی ندارند تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی صبح امروز (۲۹ شهریور) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی اظهار کرد: مصوبات این ستاد جنبه قانونی دارد و برای کمک به رفع موانع واحدهای تولیدی در استان لازم‌الاجرا است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بررسی و پیگیری حل مشکلات واحدهای تولیدی در ستادهای شهرستانی و استانی با حضور دستگاه های مربوطه، بیان کرد: واحدهای تولیدی مختلف که دچار مشکل هستند باید ابتدا در سامانه ستاد تسهیل مربوط به وزارت صمت ثبت‌نام کنند.

 

وی افزود: هنوز برخی از مدیران واحدهای تولیدی با ساز و کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آشنا نیستند تا برای رفع مشکل خود از طیق این ستاد اقدام کنند.

 

اشرفی در ادامه تصریح کرد: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت واحدمحور عمل می شود نه موضوع محور.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود برخی واحدهای تولیدی بدهکار که به‌رغم حمایت‌های مکرر از قبیل استمهال و تقسیط تسهیلات هنوز اقدامی برای بازگشت به تولید و فعال کردن مجموعه خود ندارند، عنوان کرد: برخی از این واحدها ۱۰ تا ۱۵ سال پیش با دریافت تسهیلات از بانک‌ها برای مدت کوتاهی فعالیت خود را آغاز کردند اما به دلایل متعدد غیرفعال و حتی بدهی‌های بانکی و دستگاه‌های خدمات‌رسان را پرداخت نمی‌کنند.

 

وی حمایت از واحدهایی که قادر به بازگشت تولید هستند را مورد تأکید قرار داد و گفت: اما واحدهای تولیدی بدهکار بانکی که علی رغم حمایت ها همچنان تمایلی برای بازگشت به تولید یا فعال کردن واحد تولیدی ندارند از طریق مراجع قانونی تعیین تکلیف خواهند شد.

 

گفتنی است کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی امروز با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات ۹ واحد تولیدی و خدماتی استان برگزار شد. واحدهای صنعتی سنگ‌بری، تولید جواهر آلات، تولید لبنیات، تولید لوله و اتصالات، تولید کنسانتره آهن، فرآوری های لبنی و دو واحد خدماتی در استان از جمله واحدهایی بودند که مسائل آنها مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این جلسه که با حضور مدیران این واحدهای تولیدی و خدماتی برگزار شد، مشکلات و دغدغه های مربوط به تسهیلات و بدهی بانکی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، حوزه استاندارد، تامین زیرساخت در حوزه برق، آب، راه و شهرسازی و ... از سوی مدیران این واحدها مطرح و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت که مصوباتی در راستای پیگیری ‌و رفع مشکلات نیز اخذ شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1217296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha