پیش بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان قزوین

جلیلوند با اشاره به کشت گندم در ۱۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت تحقق این میزان حدود ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «حسن جلیلوند» بیان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جدید بیش از 158 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت گندم خواهد رفت  که از این میزان سطح زیر کشت 49 هزار و 700 هکتار برای کشت گندم آبی و 108 هزار و 700 هکتار برای کشت گندم دیم است.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در صورت تحقق این میزان برنامه ابلاغی حدود 330 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت می شود که از این میزان حدود 240 هزار تن گندم آبی و حدود 90 هزار تن گندم دیم است.

 

وی عنوان کرد: ارقام عمده کشت شده گندم آبی استان پیشگام، سیوند و سیروان و گندم دیم شامل آذر ۲، باران و هشترود است.

 

جلیلوند خاطر نشان کرد: حداکثر قیمت بذر گواهی شده گندم به ازای هر کیلوگرم گندم آبی 150 هزار ریال و گندم دیم 145 هزار ریال است.

 

وی یادآور شد: به منظور اجرای برنامه های ابلاغی کشت گندم، طرح های مختلفی مانند کاربرد بهینه کودهای ماکرو و میکرو، آبیاری تیپ، کشاورزی حفاظتی، تسطیح لیزری، آزمون خاک، اکیپ های برداشت و کارگاه های آموزشی و جهش تولید در دیم زارهای گندم در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

کد خبر 1217300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha