چراغ خاموش سالن ورزشی سه هزار نفره شیروان روشن شد

مدیر اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: به تازگی عملیات ساخت مجدد سالن ورزشی سه هزار نفره این شهرستان شروع شد و چراغ خاموش طرح ورزشی پس از ۸ سال توقف رنگ روشنی گرفت.

«مهدی شعبانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه چراغ خاموش سالن ورزشی سه هزار نفره شیروان روشن شد، اظهارکرد: ساخت این سالن ورزشی بر اساس مصوبه هیات دولت دهم از سال ۸۹ در زمینی به گستره چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد که تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل نبود اعتبار، عملیات ساخت آن چندین سال متوقف مانده بود.

 

مدیر اداره ورزش و جوانان شیروان خاطرنشان کرد: با سفر رییس جمهور و پیگیری های فراوان نماینده و فرماندار شهرستان، تکمیل این طرح ورزشی نیمه کاره و رها شده که از آرزوهای دیرینه و مطالبات جدی مردم و ورزشکاران شهرستان بود با جدیت در دستور کار قرار گرفت و برای تکمیل و اتمام ساخت آن ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر دولت تصویب شد.

 

شعبانی اضافه کرد: با توجه به برگزاری مناقصه، پیمانکار مشخص شده و عملیات ساخت با ۱۴۰ میلیارد ریال آغاز شده که اکنون تجهیز کارگاه شروع شده و پیمانکار و اداره ورزش و جوانان ادامه روند ساخت را تسریع خواهند داد تا در قرارداد اولیه خرداد ۱۴۰۲ مرحله سفت کاری (سقف و دیواره ها) به اتمام رسیده و در فرصت کوتاه به بهره برداری برسد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز دومین شهر خراسان شمالی ساخت چنین فضاهایی ضروری و در صورت احداث آن علاوه بر داشتن مکان ورزشی مناسب ورزشکارران شهرستان، بسیاری از مسابقات استانی و کشوری به میزبانی شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: سرانه استاندارد فضای ورزشی کشوری برای هر نفر یک متر مربع است که این سرانه در شیروان نیم متر برای هر نفر است و در صورت ساخت سالن های ورزشی نیمه تمام از جمله این طرح، سرانه به میزان استاندارد خواهد رسید. 

 

شهرستان شیروان دارای ۳۲ باب اماکن ورزشی و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته است.

کد خبر 1217302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha