خدمات بهداشتی به بیش از ۲۰۰ زائر پیاده حرم رضوی ارائه شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: طی چند روز اخیر با شروع حرکت کاروان های پیاده به سمت مشهد مقدس، خدمات بهداشتی به بیش از ۲۰۰ نفر از زائران ارائه شد.

«محمدرضا حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به اعزام کاروان های پیاده به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام در این خصوص دو ایستگاه سلامت در ورودی و خروجی شهرستان برپا شد که خدمات بهداشتی طی این چند روز به بیش از 200 زائر ارائه شده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با اشاره به دیگر خدمات این شبکه در ایام مزبور خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام دهه آخر ماه صفر و افزایش مسافرت های مذهبی و سیاحتی به مقصد مشهدالرضا جهت نظارت هر چه بیشتر بر اماکن عمومی، مهمان پذیر، پمپ بنزین ها و غیره بازرسین واحد مهندسی بهداشت محیط در سه شیفت صبح، عصر و شب از مراکز یاد شده بازدید کرده که نواقص و تخلفات احتمالی تذکر داده می شود.

 

حیدری عنوان کرد: همچنین در این ایام بازرسین این مرکز از بوستان ها، تفرجگاه ها، مساجد، موکب ها، پایانه های مسافربری و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازید به عمل می آورند و با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: از همه مسافران و زائرین تقاضا می شود در سفرهای خود نکات بهداشتی از جمله عدم استفاده از آب های غیرشرب، مواد غذایی فاقد مشخصات و شرایط نگهداری نامناسب، پرهیز از مصرف مواد خام و سبزیجات بدون ضدعفونی را رعایت کنند.

 

وی اضافه کرد: جهت خدمت به عاشقان و عزاداران حسینی ایستگاه های سلامت با همکاری هلال احمر و دانشکده کشاورزی خدمات رایگان ارئه می دهند و با توجه به اینکه در مسیر باب الرضا هستیم تست فوری کرونا رصد می شود و در مواردی که نیاز به ارائه پزشک باشد ارجاع داده می شود، این ایستگاه ها تا پایان صفر برپاست که در هر شیفت یک نیرو از شبکه بهداشت و درمان به صورت حضوری فعالیت خواهد داشت.

 

کد خبر 1217310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha