سرانجام کتابخانه تیتکانلو به اعتبارات سفر رئیس جمهوری گره خورده است

عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی شهر تیتکانلو در شهرستان فاروج، ۱۰ سال پس از تصویب طرح، روز دوشنبه ۲۴ تیر سال ۹۸ آغاز و همچنان ادامه دارد و حالا سرانجام آن به تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان گره خورده است.

خبرگزاری شبستان_خراسان شمالی_فاروج:

ساخت کتابخانه تیتکانلو از طرح‌های دولت دهم در سال ۸۸ بود که در قالب ایجاد ۱۸ باب کتابخانه روستایی برای خراسان شمالی مصوب شده بود اما از میان سه سهمیه رسیده به شهرستان فاروج، کتابخانه تیتکانلو به علل مختلفی همچنان اجرا نشده و ساخت آن به تاخیر افتاده است.

 

سال 93 که مجتمع فرهنگی تیتکانلو کلنگ زنی شد، اولویت رویکرد استفاده کتابخانه شهر از این مکان مطرح شد اما از سال 95 که این طرح به بهره برداری رسید این هدف محقق نشد. از آن سو کتابخانه تیتکانلو این سال ها با خانه به دوشی خود فرسودگی کتاب و کتابداران را به همراه داشته است.

 

فضای تخریبی بهزیستی چند سالی بار این مسئولیت را به عهده داشت و بعد از آن فضاهای مسکونی میزبان کتابخانه شد، مسکونی بودن ساختمان ها محدودیت هایی را برای اعضا و کتابداران ایجاد می کرد چراکه این فضاها کمترین سنخیتی با فضای کتابخانه نداشت و در چند سال اخیر هم کتابخانه تیتکانلو در بخشی از فضای مجتمع فرهنگی تیتکانلو مستقر شد که البته این به معنای برطرف شدن همه مشکلات نبوده و نیست و همچنان محدودیت فضا، کتاب ها را در تنگا قرار داده است.


24 تیرماه سال گذشته یک بار دیگر کلنگ زنی ساخت کتابخانه تیتکانلو با 420 متر زیر بنا انجام شد و در همان روز مطرح شد که پیمانکار از فردا کار خود را آغاز می کند اما محدودیت رقم اعتباری تخصیص یافته، رمق کار را گرفت. در زمان کلنگ زنی از سوی نماینده وقت مطرح شد که نگران تامین اعتبار این طرح نباشید!

 

 

دولت نگاه ویژه ای به حوزه فرهنگی دارد

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: نگاه ویژه رئیس جمهوری به مقوله فرهنگی در اختصاص اعتبارات در طرح های فرهنگی استان مشهود است.


«مهدی آریان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: از دولت دهم به بعد مصوبه ای در حوزه طرح های کتابخانه ای در استان نداشتیم اما از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان 150 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.


وی افزود: 150 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های کتابخانه ای سطح استان اختصاص یافته که از این رقم 70 میلیارد ریال از منابع استانی و 80 میلیارد ریال از منابع کشوری است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در بخش اول تخصیص اعتبارات از منابع کشوری، کتابخانه در ردیف این ارقام نبودند، گفت: امیدواریم در مرحله دوم اعتبارات کتابخانه ها هم ابلاغ  شود.


آریان گفت: در حوزه شهرستان فاروج اعتبار برای تکمیل کتابخانه تیتکانلو لحاظ شده تا ظرف دو سال تخصیص اعتبارات این سفر این طرح به بهره برداری برسد.

 


22 میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه تیتکانلو اختصاص یافته است


فرماندار فاروج گفت: از منابع اعتباری سفر رئیس جمهوری به استان برای تکمیل کتابخانه تیتکانلو 22 میلیارد ریال تخصیص یافته است.


«عبدالرضا فرزانه» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: نگاه دولت بر محرومیت زدایی در همه حوزه ها به ویژه فرهنگی است و با همین رویکرد تخصیص اعتبارات انجام شده است.


فرماندار فاروج گفت: بهره برداری از کتابخانه تیتکانلو گام فرهنگی موثری است که در سال های پیش رو اتفاق می افتد.


وی با اشاره به اینکه فضاهای کتابخانه ای به ویژه در شهر فاروج استانداردهای اولیه را هم ندارد، افزود: این فضاها نیاز به تعمیر، تجهیز و شاداب سازی دارد تا با ایجاد زیر ساخت های مناسب شرایط برای افزایش سرانه مطالعه در شهرستان فراهم شود.

 

 

 

کد خبر 1217364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha