میهمانانی از ۳۶ کشور داریم/ برگزاری نمایشگاه از غربت تا عظمت

دکتر طهرانی مقدم با بیان اینکه در هفتمین اجلاس مجاهدان در غربت از هشت نفر از مجاهدان تجلیل می شود، گفت: برای اولین بار در این اجلاس نمایشگاهی با عنوان از غربت تا عظمت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر طهرانی مقدم امروز سه شنبه 29 شهریور در نشست هفتمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت که در سالن طاهره صفارزاده در حوزه هنری برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شهید بزرگوار دانشمند برجسته پاسدار و بی ادعا سردار طهرانی مقدم هفت سال پیش مراسمی در دامغان داشتیم. در آن مراسم یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شد و خاطراتی از مقاومت و مجاهدت مجاهدان و مقاومین در سراسر دنیا بالاخص در لبنان مطرح و گفته شد.

 

دبیر کل اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت ادامه داد: این مراسم گرامیداشت برای مردم دامغان بسیار جالب بود و درخواست شد که برای گرامیداشت مجاهدانی که غریبانه با صهیونیسم جهانی مبارزه می کنند، همایش را برگزار کنیم و ادامه دهیم. یک حمایت مردمی و تکریم جانانه از مقاومت در سال دوم این مراسم صورت گرفت. این همایش مورد توجه مردم دامغان واقع شد و استقبال زیادی از سوی گروه های مقاومت صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه چهار سال اجلاس مجاهدان در غربت را در دامغان برگزار کردیم، عنوان کرد: پیشنهاد شد که این اجلاسیه را به پایتخت کشور ببریم و در آنجا برگزار کنیم. بدین ترتیب سه سال اجلاس مجاهدان در غربت را در تهران برگزار کردیم که مورد استقبال گروه های مجاهد و مقاومت در سراسر دنیا واقع شد. امسال هفتمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت در حال برگزاری است. این دوره از اجلاس را با شعار تضاد گفتمان، مقاومت و سلطه جهانی برگزار می کنیم. امیدواریم که این برنامه نیز مانند برنامه های سال قبل با استقبال عزیزان از سراسر دنیا و مردم مقاوم و مجاهد خودمان روبرو شود.

 

دبیر کل اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت از برگزاری افتتاحیه این اجلاس در دوم مهر خبر داد و افزود: امسال از 36 کشور دنیا از گروه های مقاومت و فرماندهان مجاهد در این اجلاس میهمان داریم. افتتاحیه هفتمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت دوم مهر در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود. این افتتاحیه یک رویکرد علمی دارد. بیش از 30 مقاله از دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام به ما رسیده است. در این دوره از اجلاسیه از هشت نفر از مجاهدان و افرادی که با همه وجود در مقابل ظلم و ستم ایستادند، تجلیل می کنیم. یک جایزه هم به عنوان جایزه بین المللی اجلاسیه مجاهدان در غربت در نظر گرفتیم که الان رونمایی می شود.

 

دکتر طهرانی مقدم با اشاره به یکی از تفاوت های هفتمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت با دوره های قبل اظهار داشت: در این دوره از اجلاسیه نمایشگاه بزرگی با عنوان از غربت تا عظمت از 30 شهریور تا 4 مهر در شهر دامغان برگزار می کنیم. این نمایشگاه برای اولین بار با ابتکار عزیزان ما در دامغان برگزار می شود. این نمایشگاه به نوعی تکریم از هفته دفاع مقدس و تجلیل از تمام مبارزاتی است که از ابتدای خلقت تا امروز شکل گرفته است.


دبیر کل اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت خاطرنشان کرد: امیدواریم این خط مبارزه و مقاومت ادامه داشته باشد. مردم ما پشت مقاومت ایستادند که انشاءالله به تمدن بزرگ اسلامی و طلیعه ظهور آقا امام زمان (عج) برسیم.

کد خبر 1217438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha