اسکان ۳۰۰ هزار زائر در حسینیه های مشهد / شورای هیئات مذهبی مشهد تامین کننده نان تمام هیئات مذهبی کشور

قارونی گفت: طی سالیان گذشته حسینیه های مشهد، در آخر ماه صفر برنامه های خود را برای میزبانی از زائران امام رضا (ع) تعطیل و برای اسکان در اختیار زائران قرار می دادند و امسال نیز ۳۰۰ هزار زائر در حسینیه های مشهد اسکان داده خواهند شد.

«علی قارونی » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، در خصوص برنامه های هیئات مذهبی مشهد در دهه آخر صفر بیان کرد: هیئات مذهبی به عنوان نهاد مردمی همیشه در زمان های حساسی چون زلزله، سیل، دوران دفاع و در زمان کرونا در خط مقدم بوده اند، اولین گروهی که در بیمارستان های مشهد برای کمک رسانی به کادر درمان حضور پیدا کردند، هیئات مذهبی در بحث ضدعفونی بودند.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد افزود: امسال نیز با توجه به راه اندازی پویش سراسری «هر خانه یک زائر سرا » در مشهد به مناسبت دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع)، هیئات مذهبی با توجه به وظیفه شرعی و عرفی که برای خود تعریف کردند و همیشه پای کار بوده اند این پویش را پیگیری می کنند.

 

وی گفت: طی سالیان گذشته حسینیه های مشهد، در آخر ماه صفر برنامه های خود را برای میزبانی از زائران امام رضا (ع) تعطیل و برای اسکان در اختیار زائران قرار می دادند. امسال با توجه به درخواست های صورت گرفته، این اتفاق ساری و جاری می شود و300 هزار زائر در حسینیه های مشهد اسکان داده خواهند شد.

 

قارونی با بیان اینکه این ظرفیت ها از قدیم بوده است و امسال تقاضا شده که اعضای هیئات مذهبی با توان حداکثری پای کار باشند؛ افزود: ما در دهه آخر صفر سال گذشته با وجود کرونا ، 27 هزار زائر را  در خانه های اعضای هیئات مذهبی اسکان دادیم و امسال نیز توقع داریم که علاوه بر ظرفیت های سال گذشته مکان های جدیدی برای اسکان اضافه شوند.

 

وی با اشاره به برپایی مواکب در سطح شهر توسط هیئات مذهبی برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر ؛ گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرشور برگزاری عیدغدیر، امسال بعد از دو سال کرونا ، بالغ بر 700 موکب در عید غدیر برپا کردیم که بیش از دو برابر سال قبل از کرونا بوده است.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد با بیان اینکه در ایام پایانی ماه صفر تاکنون 610 ایستگاه خدمت رسانی به زائران، مجوز برپایی آن را از ما دریافت کردند؛ گفت: نظارت بر مواکب توسط کمیته بازرسی شورای هیئات مذهبی که از اعضای شورای هیئات مذهبی هستند انجام خواهد شد؛ حدود 200 نفر خادم هیئات مذهبی عضو این کمیته هستند که در این ایام به صورت رایگان نظارت بر ایستگاه ها را انجام می دهند.

 

تهیه نان تمام هیئات مذهبی کشور بر عهده شورای هیئات مذهبی مشهد قرار داده شده

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه خدمت به زائران در استان؛ افزود: بر اساس تصمیم این قرارگاه تهیه نان برای تمام هیئات مذهبی کشور بر عهده شورای هیئات مذهبی مشهد قرار داده شده و با توجه به اینکه برخی هیئات تا ده هزار نان روزانه برای پذیرایی در این ایام نیاز دارند، تامین نان و هماهنگی آن توسط ما صورت خواهد گرفت.

 

قارونی بیان کرد: تلفن های های شورای هیئات مذهبی در 50 بنر در سطح شهر نصب و در سه روز پایانی ماه صفر در خدمت هیئات مذهبی برای هماهنگی و تهیه نان خواهیم بود.

 

وی با اشاره پویش «هر خانه یک زائر سرا » گفت: امیدارویم با کارهای فرهنگی چون راه اندازی این پویش بتوانیم زائران امام رضا (ع) را میزبانی کنیم.

 

کد خبر 1217489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha