تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان

در نشست مشترک مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جانشین سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان، برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، نشست خبری مشترک تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان خوزستان امروز (سه‌شنبه 29 شهریور) با حضور سردار مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سردار باقری جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، معاونان صداوسیمای مرکز خوزستان و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات صدا و سیما مرکز استان برگزار شد.

 

«سردار عبدالرضا مرادحاجتی» در این نشست با اشاره به اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقاوم هستیم» در نظر گرفته شده اظهار کرد: با وجود جنگ های منطقه‌ای اما با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب، با افتخار سرمان بالاست و کسی جرات نمی‌کند به ما نزدیک شود زیرا می‌دانند هر کاری کنند پاسخش را می‌بیند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه همه این موارد از رشادت‌های شهدا و خانواده‌های آنها حاصل شده و مدیون آنها هستیم افزود: به لطف خدا دشمن زمین‌گیر است و اگر کسی مقابل ایران بایستد ایران نیز با تمام قدرت در مقابل دشمن ایستادگی خواهد کرد.

 

وی با اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان در سال جاری اضافه کرد: بیش از سه هزار و 3700 برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، عمرانی، رسانه‌ای و هنری در استان برنامه‌ریزی شده که از امروز اجرای آنها را با دیدار 42 فرمانده ارشد نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند شهدا، بنیانگذار کبیر انقلاب و فرماندهی کل قوا آغاز کردیم.

 

سردار مرادحاجتی تصریح کرد: ارتش، سپاه، ناجا و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های مفصلی را به مناسبت هفته دفاع مقدس تولید و آماده ارائه دارند که از طریق رسانه‌های رسمی و صداوسیمای مرکز خوزستان و آبادان به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

«سردار نعمت‌الله باقری» نیز با اشاره به دلیل استفاده از عنوان «دفاع مقدس» ابراز کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله در شرایطی رخ داد که انقلاب ما مانند طفل تازه متولد شده بود و با توجه به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، منافع دشمن در دوران رژیم شاهنشاهی از بین رفته بود، دشمن برای رسیدن به اهداف خود این جنگ را برنامه ریزی و به ما تحمیل کرد.  

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه شعار این انقلاب عدالت‌خواهی و استکبارستیزی بود اذعان کرد: دشمن می‌خواست در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران هنوز انسجام سیاسی و نظامی نداشت، این نظام را خفه کند اما حضور مردم در دفاع مقدس از این اتفاق جلوگیری کرد.

 

وی عنوان کرد: حضور مردم در دفاع مقدس یکی از برگ‌های برنده آن دوران بود و مشاهده شد مردم خرمشهر، حدود یک ماه ارتش تا دندان مسلح را در این نقطه نگه‌داشتند؛ بنابراین یکی از دلایل موفق نشدن عراق مقاومت اولیه مردم در نقاط مختلف بود.

 

سردار باقری یاد آور شد: امروز یکی از کارهای کنونی دشمن بدبین کردن و فاصله انداختن بین نسل جوان، حال و آینده، نسبت به گذشته است و می‌خواهد توانمندی‌ها و پیروزی‌هایی گذشته ما را زیر سوال ببرد ه نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.  

 

رژه مشترک نیر‌های مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اهواز، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در محضر رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئوکنفرانس، گلباران محل شهادت جمعی از سربازان و مردم استان در رژه 31 شهریور سال 1397، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت استان، همایش پیاده‌روی خانوادگی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و مناطق کم برخوردار استان، تجلیل از پیشکسوتان اصناف فعال در زمان جنگ، همایش عشایر استان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق کم برخوردار، توزیع کمک‌های مومنانه و پخش ویژه برنامه‌های تلویزیونی بخشی از برنامه پیش‌بینی شده برای اجرا در استان از تاریخ 31 شهریور تا پایان هفته دفاع مقدس است.

 

 

اجرای بیش از 2 هزار ویژه‌برنامه در مناطق مختلف شهری و روستایی استان، اجرای شب شعر توسط بسیج هنرمندان استان، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس در میدان صبحگاه سپاه استان، توزیع کمک‌های مومنانه و بسته‌های آموزشی از جمله نوشت افزار همزمان با بازگشایی مدارس، میز خدمت در محل برگزاری نماز جمعه سراسر استان، کلنگ زنی اِلِمان زنان در خوزستان، برگزاری بیش از 140 یادواره شهدا در شهرهای خوزستان و ... برگزار می‌شود.

 

روز شمار هفته دفاع مقدس نیز (پنجشنبه 31 شهریور) پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، (جمعه 1 مهر) مصونیت زنان خانواده و سلامت، (شنبه 2 مهر) ولایتمداری، جوانان علم و دانش پژوهی، (یکشنبه 3 مهر) شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی، (دوشنبه 4 مهر) دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان، (سه‌شنبه 5 مهر) وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، (چهارشنبه 7 مهر) نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران و روحانیت، عشایر، روستاییان، پیشمرگان کرد مسلمان و (پنجشنبه 7 مهر) فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان از جمله عناوین هفته دفاع مقدس است.

 

در پایان این نشست خبری، از 2 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس، رونمایی شد.

 

کد خبر 1217545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha