شورای توسعه شعر و ادب فارسی خراسان جنوبی فعال شود

فرخنده گفت: شورای توسعه شعر و ادب فارسی خراسان جنوبی فعال شود تا استعداد بالقوه شاعران جوان با تلمیذ از اساتیدی که ظرفیت های استان هستند، بالفعل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده عصر دیروز (29 شهریور) در مراسم روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استادشهریار در جوار آرامگاه ابن حسام خوسفی، اظهار کرد: انسان مومن یا با جان و یا با زبان خودش جهاد می کند لذا شاعران؛ مصادیق بارز جهاد با زبان در راه حقیقت و عدالت هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین برنامه رسمی روز شعر و ادب فارسی استان در جوار شاعر ابن حسام خوسفی برگزار شد، افزود: شاعران مطرحی از شهرستان های استان در این برنامه حضور و اشعاری زیبا قرائت کردند.

 

فرخنده با اشاره به روحیه استکبارستیزی، خداجویی، حق طلبی و اخلاقی شاعران انقلابی استان، گفت: هنر اصیل انقلاب را که بررسی کنیم متوجه می شویم هنر زیبا، هنری است که در مقابل استکبار ایستادگی کند و انقلاب را صیقل دهد.

 

وی تصریح کرد: اولین اولویت ترسیم شده در کانون شعر که جزو وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی است ترویج اخلاق و فضایل اسلامی است که بهترین زبان برای ترویج این مهم، استفاده از زبان شعر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نگران آینده شعر استان هستیم، افزود: نشست های همفکری باید برای برون رفت از این چالش با شاعران مطرح استان برگزار شود تا به شاعران جوان هم رسیدگی شد تا حرفه ای پای کار باشند.

 

فرخنده تصریح کرد: شورای توسعه شعر و ادب فارسی استان فعال شود تا استعداد بالقوه شاعران جوان با تلمیذ از اساتیدی که ظرفیت های استان هستند، بالفعل شود.

 

 

 

 

کد خبر 1217560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha