حساسیت کار گشت ارشاد، مدیریت صحیح و اصولی آن را می طلبد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور زاهدان با بیان اینکه اگر حتی گشت ارشاد هم متوقف بشود دشمن قانع نمی شود، گفت: حساسیت کار گشت ارشاد، مدیریت صحیح و اصولی آن را می طلبد.

«حجت الاسلام عبدالله میری» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان با تاکید بر بررسی مسائلی همچون آزادی اجتماعی و حد و حدود آن و نظر فقهای عظام در رابطه با حکم شرعی و فقهی حجاب که برگرفته از آیات و روایات است گفت: اگر ما مبانی اسلامی و آرمان های اسلامی را خوب بدانیم و بدرستی مسیر دستیابی به آنها را نشانه گزاری کرده باشیم قطعا مسئله ای با نام حجاب برایمان چالش آفرین نخواهد بود چرا که آن را لازمه ی تعالی و پیشرفت مادی و معنوی خود و جامعه خواهیم یافت، باید دانست که نحوه برخورد ما با احکام الهی تاثیر فراوانی در آینده ی فردی و اجتماعی ما دارد.

 

میری اظهار داشت: اگر در موضوع حجاب به آمارهای بین المللی کشورهای فاقد حجاب مراجعه کنیم می توانیم با توجه به رویکرد و عملکرد جوامع مختلف نسبت به آن، میزان آسیب های بی حجابی را بدست بیاوریم؛ فقط کافی است اهل مطالعه باشیم و درصد امنیت اجتماعی زنان و میزان خشونت جنسی و میزان از هم پاشیدگی خانواده های آنها را از منابع معتبر بررسی کنیم.

وی همچنین بر لزوم بررسی آمار تجاوز به زنان، فرزندان نامشروع، سقط جنین، افسردگی و خودکشی های ناشی از روابط نامشروع، همجنسگرایی، رابطه با حیوانات و غیره که به صورت مستقیم با مبانی معرفتی بخصوص حجاب ارتباط دارد تاکید کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور زاهدان بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که ما الزاما بی حجابی را مساوی با بی عفتی نمیدانیم، بلکه ممکن است برخی از افراد، حجاب کاملی نداشته باشند اما عفیف باشند و برعکس ممکن است افرادی ظاهرا حجاب خوبی داشته باشند اما در باطن عفیف نباشند البته تعداد افراد محجبه و عفیف بحمدلله در کشور ما به خاطر سبقه ی تمدنی و اسلامی ما زیاد است. لذا الزاما بی حجابی مساوی با بی حیایی نیست ولی از آنجا که بی حجابی عامل مهمی در بی حیایی است باید از آن پرهیز شود و نباید با بی حجابی بازار بی حیایی و فساد را گرم کنیم.

وی ادامه داد: حجاب حکمی الهی و مورد تایید عقلای قوم می باشد و در کشور ما به صورت قانون در آمده است و اجرای صحیح این قانون با مدیریت درست از طرف همه ی دستگاه های مسئول و حمایت مردم میسر خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به سفارش شهدا به حفظ حجاب و عفاف اظهار داشت: مرکزی به نام گشت ارشاد با تفکر مبارزه با مفاسد اخلاقی در نیروی انتظامی تاسیس شده، چرا که گاهی با مواردی از بی حجابی های نامناسب در جامعه برخورد می کنیم که در صورت امر به معروف و نهی از منکر، مورد توهین قرار میگیریم. وجود گشت ارشاد می تواند تا حدودی مانع و رافع این ناهنجاری باشد اما یک دست صدا ندارد و همه ی مردم و ارگان ها باید کمک کنند که جامعه، امنیت اخلاقی و روانی خود را از دست ندهد.

وی افزود: با توجه به حساسیت کار گشت ارشاد و توجه دشمن به آن، باید با مدیریت کاملا صحیح و اصولی اداره شود تا جایی برای خرده گیری باقی نماند. همچنین بنظر می رسد در کنار تمام مصوبات قانونی؛ اگر قانونی در مجلس وضع شود که با کمترین تنش، مظاهر فساد از جامعه برداشته شود به طور مثال برای شخص خاطی، جریمه یا ممنوعیت برخورداری از خدمات اجتماعی لحاظ شود می تواند عامل بازدارنده خوبی باشد.

میری در رابطه با اتفاق اخیر و فوت مهسا امینی گفت: همه ی ما اندوهگین و متاثر شدیم و صمیمانه به خانواده داغدیده ی آن مرحومه تسلیت می گوییم و خواستار پیگیری سریع، دقیق و قانونی این جریان هستیم اما باید توجه داشته باشیم که ناخواسته در پازل دشمن و ضد انقلاب قرار نگیریم و هوشیار باشیم که دلسوزی های آنها بیشتر بوی توطئه علیه انقلاب واسلام می دهد تا همدردی واقعی با مردم ایران.

وی در خصوص موضع گیری منفی جوانان با مسئله حجاب در پی این جریان بیان داشت: بی تفاوتی بدترین دردی است که یک جامعه نسبت به مسائل درونی خودش می تواند داشته باشد، بحمدلله جوانان کشور ما دچار بی تفاوتی نیستند و هوشیار هستند و باید هوشیار بمانند منتها اگر این واکنش ها و موضع گیری ها در جهت صلاح و مصلحت مردم و نظام و بدور از هوچی گری و از روی علم و منطق و حکمت باشد؛ قطعا سازنده است و آینده روشن متصور می شود؛ اما اگر خدای ناکرده از روی جوگیری و هواهای نفسانی و بازی خوردن از دشمن و همراهی با منافقین اتفاق بیافتد قطعا مورد تایید نیست.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور زاهدان یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که ما دشمن داریم و او با تمام وجود به میدان آمده، دقت کنیم و مسائل را سطحی نگاه نکنیم، مساله ی اصلی که با این شدت علیه ما بمباران رسانه ای کرده اند بحث حجاب و گشت ارشاد نیست بلکه مساله اصلی هویت ایرانی اسلامی ما است که اگر حتی گشت ارشاد هم متوقف بشود دشمن قانع نمی شود و تا زمانی که ما از همه ی اعتقادات و سنتهایمان دست نکشیم از ما راضی نمی شوند.

کد خبر 1217603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha