پیام مقاومت، ایستادگی و جهاد علمی در مدارس پررنگتر شود

امام جمعه سلطانیه بر استفاده از ظرفیت شهدای دانش آموز در مدارس تاکید کرد و گفت: پیام مقاومت و ایستادگی و جهاد علمی در مدارس باید پر رنگتر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سیدعمران حسینی نسب در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، به روایتی در مورد ارزش و جایگاه علم و دانش پرداخت و با بیان بیست ویژگی علم گفت: علم نور قلب، رفیق در هنگام تنهایی و موجب زینت است که یاد گرفتن آن حسنه و تدریس آن تسبیح و یاد دادن آن صدقه است.

 

امام جمعه سلطانیه با طرح این سوال که آیا هر علمی ارزشمند است یا نه و به عبارت دیگر منظور از علم در روایات چه علمی است، افزود: هر علمی برای مردم و جامعه مفید باشد، ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه فرض کنید اگر علم پزشکی نداشتیم، در کرونا چه مشکلاتی پیش می آمد یا علم هسته ای نداشتیم، گفت: هر علمی که موجب عزت، اقتدار و استقلال کشور شود، ارزش والایی دارد.

 

حسینی نسب با بیان اینکه علم آموزی در ارزش والایی دارد، اما متاسفانه غالبا دانش آموزان خانواده های متمول رتبه های بالای کنکور را کسب می کنند و گفت: علم آموزی نباید با مال و ثروت گره بخورد و این خلاف عدالت آموزشی است.

 

امام جمعه سلطانیه تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی را تقارن مبارک دانست و با اشاره به تقدیم ۱۸ شهید دانش آموز و تاکید بر استفاده از ظرفیت شهدای دانش آموز گفت: پیام مقاومت و ایستادگی و جهاد علمی در مدارس باید پر رنگتر باشد.

 

وی با اشاره به بازدید خود از توانمندی های دانش آموزان مدرسه کار و دانش گفت: از توانمندی های دانش آموزان باید حمایت شود.

 

حسینی نسب با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها و کمک به دانش آموزان نیازمند، گفت: نهادها با همکاری و هم افزایی طوری عمل ‌کنند که هیچ دانش آموز نیازمندی از طرح جشن عاطفه ها محروم نماند.

کد خبر 1217613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha