جشن ۲۴۰ غنچه با نیاز ویژه کردستانی در سنندج برگزار شد

۲۴۰ غنچه با نیاز ویژه پیش دبستانی کردستان وارد مدرسه شدند و آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «طالب محمدی» صبح چهارشنبه (۳۰ شهریور) در مراسم جشن غنچه‌های با نیاز ویژه پیش‌دبستانی کردستان، که در مدرسه پیش‌دبستانی توحید سنندج برگزار شد؛ با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تلاش همسوی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به رسمی و اجباری بودن دوره پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: این نوآموزان در شهرهای سنندج و سقز در مدارس مستقل پیش دبستانی و در سایر شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در مدارس ضمیمه ابتدایی استثنایی تحصیل می‌کنند.

 

وی هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها را آشنایی نوآموزان با محیط مدرسه، کاهش استرس و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی برای آنان در فضایی شاد و جذاب عنوان کرد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با برشمردن دوران ابتدایی به عنوان دوران طلایی عنوان کرد: دوره پیش دبستانی به جهت رشد و تربیت شخصیت به ویژه رشد عاطفی و اجتماعی کودک دوره‌ای بسیار مهم است که با آموزش صحیح  در این دوران می‌توان، زمینه سازگاری اجتماعی  و پیشرفت تحصیلی در کودکان را فراهم کرد.

 

وی با بیان اینکه تحصیل در دوران ابتدایی پایه آموزش و نقطه ورودی یک حرکت طولانی و مهم در زندگی است افزود: با استفاده از شیوه‌های آموزشی و تربیتی مناسب و به‌کارگیری مداخلات به‌هنگام در این دوران می‌توان دانش‌آموزان را برای ورود به جامعه آماده کرد.

 

محمدی گفت: با توجه به شکل گیری شخصیت کودک در این دوران، ورود به دوره رسمی پیش دبستان حساس ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین دوره زندگی کودکان است.

 

وی ابراز کرد: دانش‌آموز با نیازهای ویژه، ویژگی‌ها و نیازهای خاصی دارد و این هنر معلم است که با فراهم آوردن شرایط مناسب زمینه ارتقای توانمندی و بهره‌مندی آنان از تعلیم و تربیت را افزایش دهد.

 

 رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی خود را متعهد می‌داند که از کلیه ظرفیت‌های درونی و بیرونی در خدمت به دانش‌آموزان استثنایی بهره گیرد.

 

وی در پایان از تمامی مدیران، معلمان و دست‌اندرکان این حوزه درخواست کرد تا سالتحصیلی جاری را با برنامه شروع کنند و با استفاده از تمام توان و قابلیت خدمت حداکثری در ابعاد مختلف آموزشی، پرورشی، اداری، خدماتی و غیره به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه دهند.

 

 

 

 

 


کد خبر 1217754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha