پیوستن ایران به پیمان شانگهای قدرت ما برای مقابله با قدرت های غربی را افزایش می دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای گفت: پیوستن ایران به پیمان شانگهای قدرت ما برای مقابله با قدرت های غربی را افزایش می دهد.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به پیوستن ایران به پیمان شانگهای گفت: پیمان شانگهای برای کشورهای عضو می تواند تولید قدرت بین المللی کند. امروز شانگهای تبدیل به قدرت اقتصادی در دنیا شده است. چین از نظر دفاعی و اقتصادی با آمریکا رقابت می کند، روسیه نیز رقیب استراتژیک آمریکاست. دیگر کشورهای عضو این پیمان نیز هر کدام از نظر اقتصادی و دفاعی قوی هستند و این ترکیبی است که همدیگر را کامل می کنند.

 

وی تاکید کرد: ایران توانست با رایزنی و تقویت سیاست همسایگان از عضو ناظر به عنوان عضو اصلی تبدیل شود و این فرصت بی نظیری را برای اقتصاد ما فراهم می کند. پیمان شانگهای در مقابل برخی از بلوک ها و اتحادیه ها شکل گرفته است و می تواند به عنوان قدرت برتری در جهان عمل کند.

 

حیدری بیان کرد: در حال حاضر با توجه به تفاهم نامه هایی که بین کشورهای عضو در حد 20 الی 25 سال تبادل می شود، می توان به تقویت مناسبات بین کشورهای عضو امیدوار بود.

 

وی گفت: در سایه این پیمان و گفت و گوها قدرتی برای ما مقابل قدرت های غربی ایجاد شده است و ما باید از این ظرفیت فوق العاده استفاده کنیم. ما می توانیم نقش بسیار موثر و خوبی را در پیمان شانگهای داشته باشیم.  

کد خبر 1217756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha