پویش «هم‌ محله امام رضا(ع)» قیام مردم مشهد برای میزبانی از زائرین است

حجت الاسلام احمدنیا گفت: یکی از پویش های مردمی طرح هم‌ محل امام رضا (ع) است که با رویکرد خدمت‌ رسانی به زائران امام رضا(ع) توسط مجاوران حضرت آغاز شده است.

حجت الاسلام «امیر حسین احمد نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی اظهار کرد: بنابر شواهد موجود امسال دهۀ آخر صفر متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که چندین میلیون زائر میهمان شهر امام مهربانی‌ها باشند؛ این موضوع، تکلیف سنگینی را برعهدۀ همسایگان آن حضرت قرار می‌دهد که باید نسبت به آن دغدغه مند باشند.

 

معاون فرهنگی‌ مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: در کنار رشد و تعالی معنوی زائران و آگاهی از معارف ناب اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام، برخورداری از خدمات با کیفیت و سهولت در امر زیارت از جمله حقوق زائران برشمرده می‌شود.

 

وی ادامه داد: یکی از پویش‌های مردمی که در همین راستا شکل گرفته، طرح هم‌محلۀ امام رضا علیه‌السلام است که با رویکرد خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) توسط مجاوران حضرت آغاز شده است، در این طرح، هر مسجد، حداقل هشت خانواده از همسایگان مسجد را جهت خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) بسیج خواهد کرد و حدود یک ماه است.

 

حجت الاسلام احمدنیا افزود: این پویش، در راستای ارتقاب فرهنگ میزبانی از زائران امام رضا علیه‌السلام شکل گرفته و البته مختص این ایام نیست و در واقع طلیعۀ این پویش، مصادف با ایام دهه آخر صفر شده است.

 

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: در این پویش، مشهدی‌ها در زمینه اسکان رایگان در منازل، حمل و نقل صلواتی و نذر خدمت و مهارت به زائرین خدمت خواهند کرد همچنین بحث اطعام و پذیرایی و نذر اسباب و لوازم چه به صورت اهدایی و چه امانتی در این ایام ممکن می باشد.

 

وی یاد آور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش با مراجعه به «سامانۀ مسجدنا» می‌توانند علاوه بر موارد فوق، کمک نقدی نیز داشته باشند.

 

کد خبر 1217828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha