بیش از ۹۶ هزار خانوار در گیلان تحت‌پوشش صندوق بیمه روستایی هستند

خیاطی با بیان‌اینکه ۹۶ هزار و ۲۰۴ خانوار در گیلان تحت‌پوشش صندوق بیمه روستایی هستند، گفت: بیشترین افراد بیمه شده در استان مربوط به شهرستان لنگرود با ۷ هزار و ۹۰۳ خانوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا، «حسین خیاطی» امروز (چهارشنبه،۳۰ شهریور) در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهارکرد: ۹۶ هزار و ۲۰۴ خانوار در گیلان تحت‌پوشش صندوق بیمه روستایی هستند.

 

سرپرست صندوق بیمه روستایی گیلان با بیان‌اینکه بیشترین افراد بیمه شده در استان مربوط به شهرستان لنگرود با هفت هزار و ۹۰۳ خانوار است، افزود: کمترین بیمه شده در استان مربوط به شهرستان تالش با ۶ هزار و ۳۷۸ خانوار است.

 

وی با اشاره به اینکه در بندر آستارا ۱۴ هزار و ۲۰۵ خانوار مشمول بیمه هستند، تصریح‌کرد: از این تعداد تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۹۷ خانوار بیمه شده‌اند.

 

خیاطی گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۶۱۹ خانوار در بخش مرکزی آستارا و ۶۷۸ خانوار نفر در بخش لوندویل تحت‌پوشش صندوق بیمه روستایی قرار گرفته‌اند.

 

وی ادامه داد: سال گذشته پرونده ۸۰ تحت‌پوشش صندوق بیمه روستایی به سایر بیمه‌ها انتقال داده شد.

 

سرپرست صندوق بیمه روستایی گیلان با بیان‌اینکه ۱۴.۵ درصد خانوارهای آستارا تحت‌پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند، ادامه داد: ۱۲ هزار و ۱۰۸ خانوار جمعیت هدف آستارا برای تحت‌پوشش قرار گرفتن است.

 

وی اضافه‌ کرد: در حال حاضر بندر آستارا رتبه پانزدهم استان گیلان در تحت‌پوشش قرار دادن جامعه هدف را دارد.

 

خیاطی با بیان‌اینکه كار صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در گیلان از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است، خاطرنشان‌کرد: در این طرح افراد ۱۸ تا ۵۰ سال مشمول صندوق بیمه می‌شوند و به افرادی که بیمه می‌شوند در مقابل فوت، بازنشستگی و یا از کارافتادگی به آنان مستمری پرداخت می‌شود.

 

کد خبر 1217906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha