بصیرت رمز عبور از فضای غبارآلود فتنه و جنگ شناختی است

قناعت با اشاره به فضای غبارآلود این روزها در کشور بر افزایش بصیرت تأکید کرد و گفت: در فضای فتنه‌گون جنگ شناختی و ادراکی بدون بصیرت تشخیص مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دوست و دشمن سخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح امروز پنج شنبه (۳۱ شهریور) در رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اظهار کرد: بشر تاکنون جنگ‌های متفاوتی از جمله جنگ سرد، نیمه سخت، سخت و جنگ نرم را تجربه کرده است و اخیر با جنگ شناختی مواجه هستیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم ایران جنگ سخت دفاع مقدس و جنگ نرم همان جنگ اقتصادی و فرهنگی را تجربه کردند، افزود: اما جنگ شناختی و ادراکی عبارت است از مورد هدف واقع شدن شناخت انسان که دشمن روی درک و اعتقادها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

وی ادامه داد: این گونه افراد مورد اصابت گلوله دشمن در جنگ شناختی قرار می‌گیرند بدون اینکه جراحتی در بدن خود احساس کنند.

 

قناعت به ویژگی های جنگ شناختی اشاره و تصریح کرد: یکی از آنها متکی بودن بر زیرساخت نوین رسانه‌های غربی است که تفکر انسان را مورد حمله قرار می‌دهد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این نبرد در مرحله طرح‌ریزی و اجرا دارای سطوح سه‌گانه راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی است، عنوان کرد: جنگ شناختی به ساخت تصویر و قضاوت جهت تصمیم گیری بر روی موضوع خاصی تمرکز دارد و امپراطوری رسانه‌ای غرب با تکنیک‌های خاص کاری می‌کند که این قضاوت‌ها اشتباه و براساس خواسته غرب اتفاق بیفتد.

 

وی با اشاره به فضای غبارآلود این روزها در کشور بر افزایش بصیرت تأکید کرد و گفت: در فضای فتنه‌گون جنگ شناختی و ادراکی تشخیص مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دوست و دشمن سخت است.

 

قناعت ادامه داد: اگر جستجو کنیم در مورد شهید حججی بعد از پنج سال ۶۵۰ هزار مطلب و در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از چهار سال ۱۳ میلیون مطلب می‌توان در گوگل پیدا کرد اما درخصوص ماجراهای چند روز اخیر که شاهد آن هستیم بیش از ۵۰ میلیون مطلب بارگذاری شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: دشمن به جنگ شناختی دل بسته است و بدون اینکه مستقیم گلوله‌ای شلیک کند، کاری می‌کند که افراد بومی کشورها از رویدادها داخلی و خارجی قضاوت‌هایی داشته باشند که به نفع و مدنظر آنها باشد.

 

وی تأکید کرد: امروز وظیفه همه ما توجه به بیانات مقام معظم رهبری است و حوادثی که در کشور شاهد آن هستیم به خاطر بی‌عرضه‌گی نیروهای تکنوکرات در برخی مسندهای کلیدی کشور است که باید دقت کنیم بهانه‌ای به طرف مقابل ندهیم.

 

قناعت با بیان اینکه باید تواصی به حق را در دستور کار داشته باشیم و با منور کردن محیط‌های گوناگون به رنگ خدا همگان را هدایت کنیم، افزود: بعد از آن تواصی به صبر در پایداری، مقاومت و ایستادگی داشته باشیم و این برای همیشه و به خصوص امروز ما یک دستورالعمل اساسی است که باید به آن توجه کنیم.

 

کد خبر 1217960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha