نیروهای مسلح با توکل به خدا و تأسی از نهضت عاشورا عزت و آزادگی را به ارمغان آورند

امیر دریادار سعادت با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس حدیث پایداری ملت ایران است گفت: نیروهای مسلح با توکل بر خدا و تأسی از نهضت عاشورا عزت و آزادگی را به ارمغان آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، امیر دریادار حمیدرضا سعادت، امروز پنج‌شنبه (۳۱ شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، این دوران را حدیث ماندگار دلاوری، فداکاری و پایداری ملت ایران اسلامی خواند و اظهار کرد: مردم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس قله‌های بلند رشادت و شهادت را در نوردیده و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند.

فرماندهی ناوگان شمال کشور ابراز داشت: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران دومین عامل اتحاد و حرکت مردمانی را در پی داشت که برای آزاد زیستن بهای بسیار پرداخته بودند و در این عرصه با ایمان خود چنان به مبارزاتشان معنویت بخشیدند که از دل حرارت‌های بی‌شمار جنگ، ارزش‌هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.


وی ادامه داد: مرزهای جنوب و غرب کشورمان هر چند تا دیرزمانی به قربانگاه پاک‌ترین فرزندان این دیار بدل گشت اما ایمان و قدرت روح والای آنان این خاک را به مکانی مقدس تبدیل کرد که امروز سایه حضورشان در آنجا موج می‌زند و خاک عطر خود را از وجود آنان می‌گیرد.


فرماندهی ناوگان شمال افزود: نام نیروهای مسلح اعم از بسیج، سپاه، فرماندهی انتظامی، ارتش و تمامی مدافعان جان بر کف ایران اسلامی در تاریخ اصالت این مرز و بوم یادآور حماسه ایثار و از خودگذشتگی و تعصب دینی انسان‌هایی است که با توکل بر خدا و تأسی از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (علیه السلام) و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا و پشتوانه مردمی توانستند بر دشمن زبون قالب شده و عزت و سرافرازی و آزادگی را به ارمغان آورند. 


امیر دریادار دوم سعادت در پایان خاطرنشان کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب، ایثارگران و آزادگان را زیرا این قهرمانان واقعی با اندیشه مقاومت و پایداری در برابر ظلم‌ ظالم در جهان ایستادگی کردند و فرهنگ ایثار و آزادگی را در بین سایر ملتها تحکیم بخشیدند.

 

گفتنی است، در این مراسم همچنین پیام امیر فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران دریادار شهرام ایرانی قرائت شد.

کد خبر 1218035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha