وحدت و انسجام ملی در دوران دفاع مقدس متجلی شد

حجتی با اشاره به درس های هشت سال دفاع مقدس گفت: وحدت و انسجام ملی مردم و مسئولان برای دفاع از ارزش ها در دوران دفاع مقدس متجلی شد و الگویی برای امروز است.

«حسن حجتی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهارداشت: این دوران هشت ساله دفاع از ارزش ها مقدس بوده و درس های زیادی را برای ملت ایران و جهان به جای گذاشت.

شهردار تیران افزود:  دفاع مقدس یکی از دوران طلایی در تاریخ  انقلاب اسلامی ایران به حساب می آید که درس آموز هزاران حکمت، مدل مدیریتی و فرماندهی و آزادی خواهی است.

به گفته ویه رزمندگان آن دوران علاوه بر آزادی که برای ملت ایران خلق کردند، به جامعه جهانی این درس های بزرگ انسانی و بشری و همچنین مدیریتی را آموختند.

 

وی ادامه داد: وحدت و انسجام ملی با وجود تفاوت سلایق و قومیت ها برای رسیدن به هدف مشترک‌ یعنی مبارزه با دشمن از جمله درس های آن هشت سال بود که امروز هم باید در جامعه نهادینه و از تفرقه جلوگیری شود.

حجتی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام ملی مردم و مسئولان برای دفاع از ارزش ها در دوران دفاع مقدس متجلی شد و الگویی برای امروز است تا تفرقه را کنار گذاشته و همه گروه های مردمی در کنار همدیگر برای اعتلای ایران تلاش کنند.

 

وی تواضع و خلاقیت فرماندهان، استقامت و صبر رزمندگان، شجاعت و صفا و صمیمیت در برخورد با همدیگر را از دیگر درس های آن دوران بیان کرد و گفت: دیگر این دوران همه گنجینه ای ارزشمتد برای نظام و پشتوانه ای برای مسیر گام دوم انقلاب است.

 

مکتب حسینی پشتوانه دوران دفاع مقدس

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با مروری بر خاطرات آن دوران اذعان داشت:  فضای معنوی جبهه های جنگ یکی از جلوه های ممتاز دوران هشت سال مبارزه با دشمنان بود که همین موضوع در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بود.

وی معتقد است، مکتب حسینی پشتوانه و الگوی جریان دفاع مقدس بود که این حماسه را رقم زد و رزمندگان که در مساجد و هیات های مذهبی با قیام کربلا آشنا شده بودند حسینی وار از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

 

حجتی با بیان اینکه در این هفته با آرمان شهدا و امام شهدا تجدید  پیمان می شود، تصریح کرد: حماسه آن روز ها تو شه راه خود در حوزه مسئولیتی قرار می دهیم و برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت های بصری و محتوایی توسط مدیریت شهری انجام می شود.

 

کد خبر 1218137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha