یادواره شهدای سرافراز شهر لاهرود در امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار می شود

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود گفت: عطر و بوی شهادت همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری یادواره شهدای سرافراز شهر لاهرود در امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) می پیچد.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: یادواره سرداران شهید و شهدای سرافراز و دو شهید گمنام شهر لاهرود همزمان با چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر در بارگاه مطهر و ملکوتی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار می شود و عطر شهیدان و شمیم روح نواز شهادت باری دیگر در این مکان مقدس می پیچد.

 

رابط فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود افزود: برگزاری یادواره شهدای والامقام در حقیقت یک حرکت ارزشمند و کم نظیر از سوی آحاد مردم متدین و انقلابی شهر لاهرود برای قدرانی از شهیدان والامقام، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در طول هفته دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: یادواره شهدای سرافراز شهر لاهرود مقدمه ای برای برگزاری باشکوه کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل و نمایشگر تقدیس از ایثار، رشادت ها و جانفشانی های شهیدان والامقام خواهد بود.

 

اسبری با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدای والامقام شهر لاهرود بیان داشت: امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و لذا ادامه راه شهیدان در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش موثری دارد و برای رسیدن به این هدف مهم می بایست تلاش کنیم تا آرمان ها و اهداف شهدای والامقام و ایثارگران در جامعه توسعه و گسترش یابد.

 

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود با بیان اینکه در این یادواره شهدا برنامه های مختلف فرهنگی برگزار می شود، اظهار داشت: این محفل نورانی با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و محلی، نیروهای نظامی، انتظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و بسیجیان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل سخنران ویژه این مراسم معنوی خواهد بود و مداح اهل بیت سجاد جواد زاده در رثای شهیدان والامقام به نوحه سرایی خواهد پرداخت و شاعر عاشورایی وفا منافی اردبیلی در وصف عظمت و مقام شامخ شهیدان سرافراز به شعر سرایی می پردازد.

 

اسبری یادآور شد : این مراسم معنوی روز دوشنبه 4 مهر ماه سال جاری راس ساعت 4 بعد از ظهر به همت حوزه مقاومت بسیج شهدای لاهرود و با مشارکت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مشگین شهر، پایگاه مقاومت بسیج شهید جعفری، هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار خواهد شد.

کد خبر 1218151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha