برخورد قاطع با اغتشاشگران به اموال عمومی/ دشمنان از احساسات پاک مردم سوء استفاده می کنند

آیت الله شعبانی گفت: از قوه قضائیه و نهادهای مسئول انتظار برخورد قاطعانه با افرادی که مسجد و امامزاده را آتش زدند، داریم‌ و دستگاه‌های مرتبط به راحتی آن‌ها را می‌توانند شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان ، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به حوادث اخیر و دسیسه دشمن برای ایجاد ناآرامی‌ در کشور، گفت: باید با اغتشاشگران و مفسدان اقتصادی، سیاسی و تعرض کنندگان به اموال عمومی و مردم، قاطعانه و قانونی برخورد شود..

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: همه ما مردم اشتراکاتی داریم و امنیت همه ما به هم گره خورده است که برهمین اساس و برای رفع مشکلات باید گفت‌گو کرده و در فضایی مسالمت آمیز مسایل و مشکلات را برطرف کنیم..

 

آیت‌اله شعبانی موثقی با اشاره به حوادث اخیر که در کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: درگذشت یک هم وطن کُرد، به دلیل ایست قلبی، حادثه بسیار تلخی است که قلب هر انسان را آزرده می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود تا در اجرای عدالت هرکس کوتاهی کرده و مقصر است، مشخص و دلیل آن صادقانه به مردم اعلام شود و هنوز سندی مبنی بر قصور نیروی انتظامی ارائه و اعلام نشده است که بر فرض هم اگر باشد نباید کل نظام را زیر سوال برد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: اگر قرار است از حقوق بانوان دفاع کنیم باید در همه موارد دفاع کنیم و نباید در برخی از موارد که چادر از سر زنان کشیده می شود، سکوت کرد.

 

آیت الله شعبانی  با اشاره به اینکه اتفاقات امروز عوامل مختلفی دارد، اظهار داشت: عامل نخست اینکه چگونه در این مملکت افرادی پیدا می‌شوند که به مقدسات توهین و به اماکن مقدس، مساجد و امامزاده ها حمله کرده و قرآن و مسجد را آتش می‌زنند.

 

امام جمعه همدان ادامه داد: مردم همدان مسجد و امامزاده آتش نمی زنند، در بین معترضان عده‌ای آموزش دیده‌اند که نسل جوان و نوجوان را فریب می‌دهند که در این خصوص  از قوه قضائیه و نهادهای مسوول انتظار برخورد قاطعانه با افرادی که مسجد و امامزاده  را آتش زدند،  داریم‌ و دستگاه‌های مرتبط به راحتی آن‌ها را می‌توانند شناسایی کنند.

 

آیت الله شعبانی  ادامه داد: تجربه‌ دوره‌های گذشته نشان می‌دهد وقتی جامعه‌ دچار فتنه و آسیب می‌شود، حضور مردم در میدان، نشان دادن همبستگی، انسجام و اتحاد و نشان دادن پایمردی و ایستادگی مردم می‌تواند فتنه‌ها را خنثی کند.

 

 

کد خبر 1218183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha