گسترش نفوذ ناتو در منطقه پشت پرده مواجهه آذربایجان و ارمنستان است

عزیزی گفت: مواجهه آذریایجان و ارمنستان صرفا یک جنگ عادی نیست و نظام سلطه از این رویارویی، تغییرات ژئو پولتیکی را دنبال کرده و زمینه برای گسترش نفوذ ناتو در منطقه را مهیا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، ابراهیم عزیزی، امروز جمعه (1 مهر) با تشریح پشت پرده اهداف نظام سلطه در مواجهه نظامی آذربایجان و ارمنستان گفت: نفوذ ناتو به منطقه، پشت پرده مواجهه آذربایجان و ارمنستان است و در این فتنه جدید، رویای تشکیل امپراطوری عثمانی یا دالان توران برای ترکیه هم رویای تعبیر نشدنی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: مواجهه آذریایجان و ارمنستان صرفا یک جنگ عادی نیست و نظام سلطه از این رویارویی، تغییرات ژئو پولتیکی را دنبال کرده و زمینه برای گسترش نفوذ ناتو در منطقه را مهیا می کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آذربایجان با تحریک ترکیه قصد فاصله انداختن میان ایران و ارمنستان و ایران و اروپا را دارد تا رابطه ما با قاره سبز را قطع کند و ترکیه و آذربایجان به عنوان بازیگران اصلی صحنه به دنبال یک فتنه ژئو پلتیکی هستند که این فتنه ها از سوی انگلیس ها طراحی شده و در پی ایجاد تحولات سیاسی در منطقه قفقاز جنوبی هستند.

وی تاکید کرد: ایران در این شرایط علاوه بر تقویت تعاملات با همسایگان با رویکرد حس همجواری و احترام به مرزهای پذیرفته شده با هر گونه تغییر ژئوپلتیکی به شدت مخالف است و این مسائل نباید به تغییر سیاسی منطقه و رسمیت بخشیدن به حضور آذربایجان در کلیدر زنگزور در جوار مرزی ایران منجر شود.

عزیزی ادامه داد: تاکید داریم که مجموعه این مسائل نباید منجر به نفوذ ناتو در منطقه شود زیرا هنگامی که کلیدر زنگزور توسط آذربایجانی ها تصرف شود از طریق این کلیدر با جمهوری خودمختار نخجوان مرتبط  و از آنجا به ترکیه متصل خواهند شد و در نهایت حضور ناتو در منطقه توجیه می شود.

وی اضافه کرد: مواجهه آذربایجان و ارمنستان را نباید یک مواجهه عادی دانست و آذربایجان و ترکیه نباید تحت تاثیر دولت های استکباری و نظامات زورگو و سلطه طلب، بازیگران این صحنه شده و موجبات تغییرات بنیادین را در منطقه فراهم کنند.

عزیزی تصریح کرد: دیپلماسی ایران در قبال این تحرکات فتنه گرایانه با کنش گری انقلابی همراه است و رصد سیاسی، امنیتی و نظامی فعالی را دنبال می کنیم و در مقابل حضور تکفیری ها و رژیم صهیونیستی در منطقه واکنش جدی خواهیم داد.

وی گفت: اقدامات هوشمندانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای کشور قابل تقدیر است و ایران با هر قدرتی که بخواهد توازن منطقه را به هم بزند، برخورد منفعلانه نخواهد کرد.

کد خبر 1218187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha