نباید اجازه داد با بهانه تراشی عده‌ای امنیت ما خدشه‌دار شود

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه امروز امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی در این کشور است، گفت: نباید اجازه داد با بهانه تراشی عده‌ای امنیت ما خدشه‌دار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بندر آستارا با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به بیان ویژگی‌ها و شخصیت الهی حضرت محمد مصطفی(ص) پرداخت و نقش ایشان در هدایت بشر را تبیین کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به سفر رئیس جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آن را فرصت بسیار مناسبی جهت انتقال پیام جمهوری اسلامی در مسائل گوناگون دنیا دانست و افزود: اولین سفر رئیس جمهور به سازمان ملل پس از سه سال وقفه در برگزاری حضوری آن زمینه دیدارهای مختلف با روسای جمهور کشورهای جهان و تبادل نظر در موضوعات مختلف بود.

 

وی ضمن تقدیر از اقدام بسیار شایسته رئیس جمهور کشورمان در بالا بردن تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی و معرفی او به عنوان کسی که با مجاهدت خالصانه و مبارزه با تروریست، امنیت را برای منطقه به ارمغان آورده بود و خود قربانی ترور دشمنان شد، تصریح‌کرد: پیام این حرکت، معرفی عاملان ترور شهید سلیمانی و زنده بودن جبهه مقاومت بود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در ادامه خطبه‌های خود باتوجه به اغتشاشات چند روز اخیر و اهانت به مقدسات و تخریب اموال عمومی و وارد کردن خسارت‌های مختلف جانی و مالی به مردم بی‌گناه به بهانه درگذشت مرحومه مهسا امینی گفت: یقینا همه ما از درگذشت هموطن عزیزمان ناراحت و اندوهگین هستیم ولی وقتی هنوز علت ماجر مشخص نشده و دلیل فوت ایشان بیان نشده است چگونه می‌توان انگشت اتهام را به سمت کسی گرفت؟

 

وی ادامه داد: حتی اگر اثبات شود که در اثر خطا یا قصور فردی این اتفاق افتاده است نباید خدمات شایسته نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت را نادیده گرفت و کل زحمات یک مجموعه را انکار و زیر سوال برد، امروز امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی در این کشور است و نباید اجازه داد با بهانه تراشی عده‌ای امنیت ما خدشه‌دار شود.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا ادامه داد: وقتی دشمنان قسم خورده ما مثل آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و رسانه‌های وابسته به آنان و گروهک تروریستی منافقین و تجزیه طلبان کومله پشت این قضیه هستند به وضوح آشکار و روشن است که قصدشان ایجاد ناامنی و به حاشیه بردن حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و اثرات جهانی راهپیمایی اربعین حسینی و دیگر موفقیتهای جمهوری اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به وقوع درگیری جدید بین آذربایجان و ارمنستان و اقدامات جمهوری آذربایجان جهت تغییر درمرزهای بین‌المللی و احداث راهگذر زنگه‌زور با حمایت‌ها و دخالت‌های آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی به مقامات آذربایجان هشدار داد و گفت: حمایتهای جمهوری اسلامی از آذربایجان در مسئله قره‌باغ فقط به خاطر اسلام و مردم مسلمان آذربایجان بوده است ولی اکنون هیچگونه اقدامی در بر هم زدن مرزها و محدود کردن دسترسی ایران به مناطق قفقاز را نپذیرفته و آن را اجازه نمی‌دهد.

 

 

کد خبر 1218207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha