حساب اغتشاشگران از مردم جدا است

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه حساب آشوبگران سازماندهی شده و کسانی که امنیت جامعه را بر هم می زنند از مردم جداست گفت: مسئولان ما باید به این موارد توجه کنند که آنچنان که با اغتشاش گران آشوبگر برخورد می شود با نوجوان احساسی برخورد نشود.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام « سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه، 1۱ مهر) در خطبه های نماز این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس بصورت حضوری پس از دوسال گفت: بنیاد پیشرفت هر جامعه ای آموزش و پرورش است و امیدوریم ضعف های تعلیم و تربیت در سال پیش رو برطرف شود.

 

امام جمعه انزلی با اشاره به وفات شهادت گونه پیامبر اکرم (س)،  شهادت امام حسن مجتبی (ع) و علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: با توجه به سیاق امروز در رابطه با صحت مسیری که انسان و یا جامعه اسلامی طی می کند قرآن کریم شاخصی دارد و آن این مطلب است که اگر عمل شما موجب گ خشم دشمنان است بدانید در جای درستی ایستاده اید.

 

وی گفت: معارف مربوط به سیره پیامبر اکرم (س)و ائمه اطهار (ع) و معارف دینی ما از مواضع غیظ دشمنان است که ما در طول تاریخ می بینیم با وجود پیامبر و انبیا الهی مقابله کردند چون از این مسیر نورانی الهی خوشایند نیستند.

 

وی افزود: در روزهای اخیر یک حادثه مشکوک و متاثر کننده برای همه انسانها و نه طیف خاصی پیش آمد که در رصد و نقطه کانونی برنامه های دشمنان قرار گرفت که مانورهایی روی این مسئله انجام شد که به زعم آنها می توان یک پرونده موازی برای جمهوری اسلامی به جای انرژی هسته ای باز کنند.

 

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: ما پرونده نظام اسلامی در دفاع از حقوق همه انسان‌ها خصوصا بانوان و فراهم کردن زمینه رشد و پیشرفت بانوان در جامعه خود در همه عرصه های علمی، ورزشی و هنری و نظام اسلامی را می دانیم که چگونه بهتر از بسیاری از کشورهای مدعی شرایط را برای پیشرفت بانوان فراهم کره است. حال دوگانه ای که بوجود آمده حجاب اختیاری در برابر حجاب اجباری برای این است که تلاش ۳۰۰ ساله دشمنان برای معاند نشان دادن حجاب برای بانوان است.

 

وی با بیان اینکه بحث بد حجابی و حادثه پدید آمده نیست اظهارکرد: مسئولان در بالاترین سطوح دستور پیگیری و بررسی در این مورد را صادر کرده اند که درحال رسیدگی است اما در این موضوع چند نکته باید مدنظر قرار گیرد؛ در چنین مسئله ای شاهد اظهارات گسترده رسانه های بیگانه و اقدامات انجام شده حاکی از سناریو طراحی و برنامه ریزی شده است سرکرده های این اغتشاشات اعلام کردند این اغتشاشات را به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که با اعتراضات سال های گذشته متفاوت باشد این نشان می دهد این مسئله‌ طراحی شده بود.

 

امام جمعه انزلی اظهار داشت: بدانید این حادثه از روی غفلت و تعمد نیروی های عمل کننده نیست بلکه این بخشی از طراحی دشمن بود و همه این سیر از زمانی که او در همان محل روی زمین می افتد و بی هوش می شود و تا رسیدن به بیمارستان و به کما رفتن همه جای شک و تردید دارد.

 

حجت الاسلام شمس الدین افزود: توجه داشته باشید این توطئه دشمن بود که  متاسفانه به عده ای و برخی جریانات سیاسی و حتی برخی افراد مدعی حزب الهی و انقلابی گری بودن، فرصتی برای برخی عقده گشایی ها و بهره برداری های سیاسی و ایجاد تحریک افکار عمومی در رسانه ملی و فضای مجازی داد.

 

وی با اشاره به خدمات نیروی انتظامی ادغان کرد: اگر تلاش های کسانی که وظیفه تامین امنیت کشور را برعهده دارند نبود زندگی را برای همین کسانی که امروز به خیابانها آمده اند نا امن می شد. نمی گوییم این نیروها خطا ندارند اما یک چینین حادثه ای که در نفس طراحی شده دشمنان است نباید اقدامات مجموعه ای را که با تلاش و دلسوزی، تامین امنیت مردم را برعهده دارد خدشه دار کند آنها مورد اتهام و تعدی فیزیکی و گفتاری و رسانه ای شده اند.

 

وی با اشاره به هتک حرمت ها به مساجد و قرآن کریم در روزهای اخیر نیز گفت: اگر این رفتارها از روی نا آگاهی انجام شده باید بدانند این گونه رفتارها مخصوص منافقین و اشرار است و کسی که عاقل بوده و اندیشه داشته باشد چنین کاری نمی کند. این ها به چیزی اعتقاد ندارند و ما بدنبال آن هستیم که به این پرونده به جد رسیدگی شود و ابعاد آن روشن و جبران شود و کسانی در این امر دخیل هستند شناسایی شوند.

 

وی با بیان اینکه در نقطه مقابل، آشوبگران و کسانی هستند که امنیت جامعه را بر هم می زنند و این آسیب ها را پدید می آورند که آموزش دیده و سازماندهی شده هستند و حسابشان از مردم جداست خاطرنشان کرد: اینها را مسئولان ما باید بدانند و آنچنان که باید با اغتشاش گران آشوبگر برخورد کنند، نباید با نوجوان احساسی برخورد شود.

 

گفتنی است، نمازگران پس از اقامه نماز جمعه در مصلی انزلی در محکومیت اغتشاشات اخیر راهپیمایی کردند.

کد خبر 1218217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha