خط سیر دشمن «روایت پردازی» است

حجت الاسلام محمدیان با بیان ابنکه خط سیر دشمن «روایت پردازی» است گفت: دشمن هیچوقت بر نمی تابد که کشوری روی پای خودش مستقل بایستد و از این رو از ابتدای انقلاب جلوی ما ایستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،  حجت الاسلام « محمد محمدیان»  در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱مهر) با بیان تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) ولی نعمت ما ایرانیان اظهار کرد: هیچ نبی الهی در دوران رسالتش مانند رسول الله مورد آزار و اذیت قرار نگرفت.



امام جمعه سنگر با بیان اینکه حضرت محمد(ص) پس از 23 سال مجاهدت و ابلاغ رسالت توانست این وظیفه را به سرانجام برساند گفت: نهایت دین و راه و روشی را به مردم نشان داد که سعادت و خوشبختی را برای هر دو جهان به همراه دارد.



وی با تاکید بر اینکه هیچ اجباری در انتخاب عقیده  وجود ندارد و از ویژگی های پیامبر اسلام نیز اینگونه بود که در هیچ جنگی مردم را ملزم به انتخاب عقیده نمی کرد، گفت: اصول دین یک امر تحقیقی است تا فرد خودش به مطلب درست دست یابد، اما انسان در بروز و خروج در حوزه اجتماعی و در عرصه میدانی می بایست حدود و قواعدی را رعایت کند و این مسئله در همه کشورهای دنیا نیز وجود دارد.

محمدیان تصریح کرد: دین مبین اسلام به حریم شخصی انسان ها در خانه و خلوت دخالتی ندارد اما می گوید انسان در منظر مردم و جامعه باید طبق قانون حاکمیتی آن کشور، اعمال رفتار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در دوران پیامبر نیز فتنه هایی از بروز اسلام قبیله ای، اسلام قشری( اسلام خوارج) و شدیدتر از آن که تا امروز نیز ادامه دارد اسلام اموی یا همان اسلام آمریکایی شکل گرفت، افزود: وقتی طاغوت بر مسند قدرت نشست آزادی های ابتدایی هم سلب می کند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره با داشتن ماهواره و رسانه های قدرتمند در صدد است تا دین خدا را در اذهان مشوش کند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشی بسیار دقیق نداشتن قدرت تحلیل را یکی از مواردی بیان کردند که مسلمانان زمان امام حسن(ع) دچارش بودند.

محمدیان با تاکید بر اینکه مردم می بایست آگاهانه اصل واقعه را رصد کرده تا برنامه و هدف دشمن را متوجه شوند، گفت: هیچ مکتب و آیینی حتی آنان که داعیه دار لیبرالیسم هستند در حوزه اجتماعی و کف جامعه خود نمی گذارند که مردم یل و رها وارد شوند و برای آن قانون وضع می کنند.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در جمع پیشکسوتان ایثار و شهادت اشاره کرد و اذعان داشت: اهمیت نشر و بازگویی آنچه در این هشت سال دفاع مقدس که دفاع از عزت، استقلال، شرف و ناموس این مرز و بوم بود، برای نسل های آینده ضروری است.

محمدیان با تاکید براینکه این گنج گرانبها و گوهر نایابی که به دست ما رسیده همیشه از سوی دشمن آماج تحریف ها و شبهات برای نسل های جوان بوده است، اضافه کرد: از این رو ما چاره ای برای عدم مقابله با دشمنان این میهن نداشتیم و نخواهیم داست.

وی یادآور شد: خواسته های این ملت همواره استقلال و آزادی بود و می خواستند کسانی از آنطرف مرزها برای آنها دستور ننویسند و اینها فقط مطیع آنها باشند.

محمدیان با اشاره به اینکه در مسایل نظامی و برخی مسائل علمی دشمن را ناامید کرده ایم اما هنوز در مسائل اقتصادی راه زیادی در پیش داریم، اظهار کرد: دشمن هیچوقت بر نمی تابد که کشوری روی پای خودش مستقل بایستد و از این رو از ابتدای انقلاب جلوی ما ایستاد و کار ما این است که دشمن را ناامید کنیم.

وی در ادامه به سخنرانی رییس جمهور در اجلاسیه سازمان ملل اشاره و با بیان اینکه آیت الله رئیسی بخوبی توانست مواضع جمهوری اسلامی را صریح اعلام کند، افزود: بالا بردن عکس فرمانده شهیدمان حاج قاسم سلیمانی در سازمان ملل و اینکه خواستار محاکمه رییس جمهور سابق آمریکا که نقش مستقیم در ترور این شهید عزیز را داشت، بسیار قابل اهمیت بود.

محمدیان همچنین به اتفاقات اخیری که در کشور به وقوع پیوست اشاره و حادثه فوت دختر ایران را تلخ عنوان کرد و ادامه داد: رییس جمهور و نظام جمهوری اسلامی پیگیر این حادثه هستند اما تلخ تر اینکه شاهد اتفاقاتی هستیم که در شهرهای مختلف توسط عده ای فرصت طلب رخ داده و مرگ این دختر را طعمه ای برای بروز کینه هایی که خود از انقلاب، ایران و شریعت دارند، کرد.

 وی افزود: این افراد دست به جنایت ها، خسارات به اموال عمومی ملت و خصوصی مردم زده اند و گزارش های میدانی هم حاکی از این است که این آشوبگران آموزش دیده برای چنین اتفاقاتی هستند.

محمدیان با بیان اینکه از آبان 88 دشمنان به دنبال کشته سازی، تخریب، رعب و وحشت در جامعه هستند، اظهار کرد: گاهی دشمن به دنبال روایت سازی و گاهی نیز روایت های ساخته شده را با کش دار کردن توسط مردم نا آگاه ادامه می دهد و این گویای این است که خط سیر دشمن «روایت پردازی» است.

وی، حجاب اختیاری و اجباری را بهانه ای دانست که زود رنگ و لعابش توسط آشوبگران تغییر کرد و گفت: آنها اعلام کردند که به دنبال فروپاشی نظام هستند و اکنون هم لیدر این جریانات را می توان از سفارت خانه های انگلیس و کشورهای اروپایی پیدا کرد.

محمدیان خاطر نشان کرد: رأفت اسلامی برای کسانی که به صغیر و کبیر رحم نکردند، چادر از روی ناموس مردم کشیدند، مسجد را آتش زدند و جامعه را مشوش و مکدر کردند وجود ندارد.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی بیش از 250 هزار شهید داده و مردمش پای اعتقاداتشان ایستاده اند و سر آرمان های خود عزیزانشان را فدا می کنند و اگر چه بر روی موضوع حجاب چه تبیین و چه وظیفه ای، بیش از 20 نهاد موظف به انجام ماموریت هستند اما در این ماجرا نیروی انتظامی مظلوم واقع شد.

محمدیان در پایان ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان مراسم پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان در ایران، از مهمان نوازی مردم عراق نیز به زبان عربی تشکر کرد.

کد خبر 1218236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha