آموزش و پرورش زیربنایی ترین سازمان در کشور/دانش آموزانی در شان نظام، انقلاب و مردم تربیت کنیم

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید دانش آموزانی در شأن، منزلت و شایستگی نظام جمهوری اسلامی، راه شهیدان و مردم تربیت کنیم، گفت: باید فرزندان خود را به سمت اهل بیت علیهم السلام هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین آغاز سال تحصیلی جدید امروز (2 مهر ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در هنرستان دخترانه وحدت یاسوج برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموزی، گفت:  آموزش و پرورش اساس و حیات انسان است که اگر انسان تحت آموزش و پرورش به طور شایسته قرار نگیرد، از مقام انسانی و فلسفه آفرینش خود دور خواهد شد، زیرا چون آموزش و پرورش انسان را ارتقاء می دهد و به مقامات عالیه انسانی، اخلاقی و اسلامی هدایت می کند.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» اظهار کرد: اگر این آموزش ها و پرورش ها نبود، انسان در همان عالم حیوانی باقی می ماند و فلسفه وجودی انسان همین بود که تحت آموزش و پرورش انسان های شایسته و معارف والا قرار بگیرد تا رشد و شکوفایی در عالم انسانی اتفاق بیافتد.

 

وی آموزش و پرورش را زیربنایی ترین ارگان، سازمان و اداره در کشور دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه همه سرمایه های ما در آموزش و پرورش هستند، اگر ما می خواهیم در عرصه علم، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی رشد کنیم، جایگاه و مهد آن آموزش و پرورش است.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید دانش آموزانی در شأن، منزلت و شایستگی نظام جمهوری اسلامی و شایستگی راه شهیدان و مردم تربیت کنیم، افزود: امسال با اقدامات و تلاش هایی که انجام گرفت بساط کرونا جمع شده و بازگشایی مدارس را داریم و باید مسئله آموزش و تربیت را جبران کنیم.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ما فرزندان خود را به عنوان امانت به آموزش و پرورش می سپاریم، اظهار کرد: باید فرزندان خود را به سمت اهل بیت علیهم السلام هدایت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه حجاب، حیا، قرآن و نماز برای انسان ماندگار است، خاطرنشان کرد: بد به حال کسانی که از این موارد دور می شوند و فرزندان خود را از مسیر خداوند و اهل بیت علیهم السلام دور می کنند.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه رسالت آموزش و پرورش رسالت سنگینی است، افزود: ما به معلمان و آموزش و پرورش اعتماد داریم و امانت های خود را به نهاد سپرده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری دستگاه های خدمات رسان مثل ادارات آب، برق و شهرداری با آموزش و پرورش شد و گفت: صندلی های فرسوده، شیشه شکسته، نبود آبخوری و سرویس بهداشتی در شأن دانش آموز نیست و باید اصلاح شوند.

کد خبر 1218290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha