۵ کاروان زیارتی از شیروان راهی حرم رضوی شد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: پنج کاروان زیارتی حرم رضوی، صبح روز شنبه از این شهرستان جهت شرکت در برنامه های آخر ماه صفر عازم مشهد مقدس شدند.

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: این کاروان سواره در قالب 10 دستگاه اتوبوس و 500 نفر آقا و خانم از سطح شهر و روستا که به دلایل متعدد نتواسته بودند با کاروان پیاده عازم شوند، حرکت خود را به سمت مشهد مقدس شروع کردند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به استقبال خوب و بی نظیر کاروان های سواره و پیاده شهرستان جهت شرکت در این مراسم پس از دو سال از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: همچنین دوشنبه هفته گذشته دو هزار و ۵۰۰ نفر از زائران پیاده حرم رضوی در قالب ۱۶ کاروان از اقشار مختلف این شهرستان جهت شرکت در آیین های دهه آخر ماه صفر عازم مشهد مقدس شدند.

 

حجت الاسلام حریف با اشاره به برنامه های دهه آخر ماه صفر در این شهرستان اضافه کرد: عزاداری، دسته روی،  مداحی، سینه زنی، حرکت هر هیئت از مسجد به سمت مصلی نماز جمعه، سخنرانی امام جمعه شیروان و اقامه نماز ظهر از برنامه های تدارک دیده شده برای روزهای یکشنبه و سه شنبه است.

 

وی با اشاره به همزمان بودن سه مناسبت با هم  تصریح کرد: این شهرستان در مسیر تردد زائرین علی بن موسی الرضا(ع) است و با پیاده روی تعداد بسیاری از زائرین از این مسیر در هفته گذشته و برپایی موکب پذیرایی، ایستگاه سلامت و آمادگی تعدادی از مساجد در بین مسیر جهت ارائه خدمات بهتر اقدامات خوبی صورت گرفت و سعی خواهیم کرد در سال های آینده هم بتوانیم میزبان خوبی باشیم.

 

خراسان شمالی که بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.

 

کد خبر 1218312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha