۱۰۶ هزار دانش آموز در  بیش از۴ هزار کلاس درس حاضر می شوند/۳۷ زمین چمن در سطح مدارس ایلام  راه اندازی می شود

درویشی با بیان اینکه ۱۰۶ هزار دانش آموز ایلامی با بازگشایی مدارس در سطح کلاس های درس حاضر می شوند، گفت: ۳۷زمین چمن در سطح مدارس استان راه اندازی شده که در حال حاضر از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(۲ مهر) در آیین بازگشایی مدارس استان ایلام در مدرسه هیئت امنایی دهخدا، اظهار کرد: مردم استان ایلام در دفاع مقدس از کشور دفاع کردند، یک روز جنگ بود و توپ و تانک، امروز هم ما در جنگ هستیم البته این جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی است، دشمن امروز رویه خود را تغییر داده است.

 

« علی درویشی» با بیان اینکه سربازان مقابله با این جنگ نرم و ناتوی فرهنگی همکاران ما در آموزش و پرورش و معلمان هستند، افزود: فرهنگیان و معلمان، سربازان و افسران مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند، امروز جنگ شناختی و بصیرتی است و همکاران ما در آموزش و پرورش در این عرصه موفق هستند،

 

وی با بیان اینکه  امروز دست یاری به سوی همه عزیزان دراز  می کنیم که به مجموعه آموزش و پروش در راستای ارتقا و تعالی کمک کنند، افزود: ما تغییر کلی در رویکرد فرایند آموزش و پرورش ایجاد کرده ایم، ما به دنبال این بودم از نیروهای جهادی، ولایی و تلاشگر  استفاده کنیم و به جای سطح نگری عمقی نگری نسبت به آموزش و پرورش داشته باشیم تا همکاران ما  در مدارس خودشان مرجع علمی برای دانش آموزان قرار گیرند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه مدارس ما امروز به کانون تربیت محله تبدیل شده است، ابراز کرد: تلاش شده است که در مواجهات اجتماعی، مدارس نقش خود را به عنوان کانون تربیتی و اجتماعی ایفا کنند، دنبال این بودیم که عدالت آموزشی در سطح مدارس استان ایلام فراهم شود، در این راستا باید گفت که استان ایلام تنها استانی است که در برخی نقاط آن یک مدرسه، یک دانش اموزا و یک کلاس درس وجود داشته باشد.

 

درویشی با بیان اینکه پوشش تحصیلی بدو ورود در استان ایلام  به برکت خون شهدای عزیز صد درصد است، ابراز کرد: امروز پرچم جمهوری اسلامی و‌ آموزش و پروش به برکت خون شهدا و جانبازی ایثارگران  و آزادگان بلند است.

وی با بیان اینکه استان ایلام  ۵۷ شهید فرهنگی، ۳۷۰ دانش آموز شهید نونهال تقدیم آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، ابراز کرد: در راستای عدالت آموزشی در تابستان امسال ۱۱ هزار دانش آموزان تحت آموزش کلاس های جبرانی قرار گرفتند و در کنار آن کلاس های فرهنگی اجرا شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ابراز کرد: در برنامه خاکریز که در سطح استان و مهران برگزاری شد ۴۰۰ هزار نفر به صورت آفلاین و آنلاین شرکت کردند و برای اولین بار در استان برای ۱۰ هزار دانش آموز، جشن تکلیف و روزه اولی برگزار شد و انجمن اولیا و مربیان  در سطح مدارس تشکیل شد.

 

درویشی گفت: برای اولین بار به همت وزیر انقلابی ۳۷زمین چمن در سطح مدارس استان راه اندازی شده که تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با افتتاح این زمین فوتبال ها به همت دولت انقلابی در طح شیهد سلیمانی، تحرک خوبی در حوزه سلامت دانش آموزان ایجاد خواهد شد، در طرح شهید خرازی تمام فضاهای آموزشی آزادسازی شده است و روزهای پنجشنبه و جمعه در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: در هیمن بازه زمانی کوتاه، ۲۲ رتبه کشوری در جشنواره های علمی‌ و فرهنگی از آن بچه های استان ایلام بوده است و استان ایلام در این حوزه خوش درخشیده است و این به برکت تلاش و همت همه فرهنگیان  و معلمان گرامی بوده است و همه باید در راستای ارتقا آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود، کمک کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه ۱۰۶ هزار دانش آموز با بازگشایی مدارس در سطح کلاس های درس حاضر می شوند، گفت: ۴ هزار و ۹۸۰ هزار کلاس درس در ۱۲۰۰ مدرسه با همکاری ۱۱ هزار فرهنگی و معلم امروز شاهد حضور دانش آموزان خواهد بود.

کد خبر 1218348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha