آغاز سال تحصیلی بیش از ۵۳۶هزار دانش آموز در مدارس مازندران

کمالی گفت: همزمان با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت، فرآیند تعلیم و تربیت ۵۳۶هزار و ۹۷۷ نفر دانش آموز در چهار هزار و ٨٠٠ مدرسه مازندران با همراهی ٢٢ هزار معلم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین کمالی امروز (۲مهر) در آئین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت که با حضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در دبیرستان شیوا  واقع در روستای بورا از توابع شهرستان آمل به بازگشایی مدارس بعد از حدود ۲سال تعطیلی درپی همه گیری کرونا اشاره و اظهار کرد:  امسال ۵۳۶هزار و ۹۷۷ نفر دانش آموز در مدارس استان ادامه تحصیل خواهند داشت. ۲۰درصد از این دانش آموزان در مدارس غیر دولتی درس می خوانند. 

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه هرکدام به نوعی با دستگاه تعلیم و تربیت در ارتباط هستند و نگاه ها به سمت عملکرد این دستگاه می باشد، ادامه داد: جلسات متعددی با متولیان امر آموزش و پرورش استان برای بازگشایی درست و به موقع مدارس برگزار شد.و فعالیت های آموزش و پرورش درقالب پروژه مهر تعریف شده بود که خداوند متعال را شاکریم خروجی این جلسات به بازگشایی مجدد مدارس در سال تحصیلی جدید منجر شده است.

 

وی با بیان ۱۷هزار و ۹۸۳کلاس درس در استان داریم، ادامه داد: چهار هزار و ٨٠٠ مدرسه در مازندران با ٢٢ هزار معلم از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند.

 

کمالی بابیان ۳۵۳هنرستان کارو دانش و فنی و حرفه ای  در استان فعال است،  افزود: ۳۴هزار و ۳۰۰نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید در مدارس استان خدمت خواهند کرد و کمبود ۸۲هزار و ۵۰۰ساعت کمبود نیروی انسانی نیز درحال مرتفع شدن است.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث سرویس های بهداشتی با مشکل مواجه است، ادامه داد : ایجاد لوله کشی برای صابون مایع و آبخوری مدارس مورد انتظار است.

 

وی یادآورشد: براساس آئین نامه بهداشت محیط مدارس در سه هزار و ۷۰۵مدرسه دولتی استان، ۷۳۸ چشمه توالت مدارس، ۳۰۳لوله کشی صابون مایع، ۸۰۵روشویی‌ و ۴۱۶آبخوری مجزا نیاز است که امید می رود با همراهی دستگاه ها و خیرین این نیازهای بهداشتی مدارس برای حفظ سلامت دانش آموزان مرتفع شود.

 

کد خبر 1218404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha