زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس آبادان نواخته شد

همزمان با سراسر کشور و با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز (۲ مهر) مدارس آبادان به صورت رسمی فعالیت خود را آغار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، طی آئینی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و همزمان با سراسر کشور امروز شنبه (۲ مهر) مدارس شهرستان آبادان بازگشایی شدند.

 

«سید محمد حسینی» در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰۰ شهید دانش‌آموز، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان دفاع مقدس اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار و در مرحله اول از مردم خوزستان به واسطه مشارکت فعالانه در دفاع از کشور تقدیر کردند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: مردم آبادان و خرمشهر نیز سهم بسزایی در این فداکاری داشتند تا امروز کشور در آرامش باشد و عزت و شرافت ایران حفظ شود.

 

وی با اشاره به دفاع مردم آبادان در دوران محاصره این شهر تصریح کرد: مردم آبادان پس از محاصره این شهر توسط دشمن ماندند و از این دیار همیشه قهرمان دفاع کردند و نشان دادند که زندگی در آبادان جریان دارد.

 

حسینی به پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: اگر دشمن آبادان و خرمشهر را از کشور جدا می‌کرد ننگی برای نیروهای مسلح و کشور بود.

 

وی عملیات شکست حصر آبادان در پنج مهر ۱۳۶۰ را به عنوان سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام با شعار نصر من الله و فتح غریب دانست و بیان کرد: شکست حصر آبادات سرآغاز پیروزی‌ها در جنگ تحمیلی و بیرون راندن دشمن از خاک کشور بود و روحیه انقلابی را در کشور دمید.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با گرامیداشت شهادت ۴۰۰ دانش آموزان شهید آبادانی و ۳۶ هزار دانش آموز سراسر کشور ابراز کرد: مردم آبادان در جنگ تحمیلی چهار هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی و کشور کردند.

 

وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر کشور خاطر نشان کرد: افرادی که مدعی حقوق بشر و زن هستند جنگ هشت ساله را بر کشور تحمیل کردند.

 

حسینی نقش زنان در دین اسلام، کشور و جایگاه آنان در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار پر اهمیت خواند و یاد آور شد: نخستین فردی که به پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد یک زن بود و حضرت خدیجه (س) همه ثروت خود برای اعتلای اسلام تقدیم کرد.

 

۶۰ هزار دانش‌آموز در ۳۲۳ مدرسه و ۲ هزار کلاس درس، سال تحصیلی جدید خود را در این شهر آغاز کردند.

 

کد خبر 1218412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha