جایگاه آینده علمی کشور را همین دانش آموزان ارتقا خواهند داد

آیت الله عاملی گفت: جایگاه آینده علمی کشور را همین دانش آموزان امروز ارتقا خواهند داد و آموزش و پرورش باید در این زمینه برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» امروز (2 مهرماه) در آئین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) گفت: امروزه سرعت تحولات و تولید دانش در جهان بسیار زیاد است و جامعه ما در این فرآیند نباید دچار عقب ماندگی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: جایگاه آینده علمی کشور را همین دانش آموزان امروز ارتقا خواهند داد و آموزش و پرورش باید در این زمینه برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان انقلابی توانسته جایگاه ویژه ای در رتبه علمی جهان برای کشور کسب کنند، افزود: همه اینها موجبات فخر و مباهات برای کشور است.

 

آیت الله عاملی اضافه کرد: دانش آموزان ایرانی همزمان با کسب علم و دانش باید با پایبندی به اخلاق، داشتن بصیرت و اعتقاد عمیق به باورهای دینی به عنوان دانش آموخته جامعه اسلامی معرفی شوند.

 

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در طول چهل سال گذشته کشور توانسته عقب ماندگی دوران گذشته را جبران کند و امروز با غرور و عزت در بین کشورهای رده اول در فناوری های نوین قرار گرفته ایم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: دشمنان همیشه به دنبال مانع تراشی برای پیشرفت کشورمان بوده اند و امروز نیز تلاش می کنند تا چهره علمی و فعالیت های علمی کشور را زیر سئوال ببرند.

 

آیت الله عاملی عنوان کرد: امروز میانگین سنی دانشمندان هسته ای کشور به حدود 27 سال رسیده است و این نشان می دهد که دانش آموزان دو دهه اخیر توانسته اند قله های پیشرفت و ترقی را بپیماییند و مراکز حساس علمی کشور را به دست جوانان انقلابی خودمان اداره کنیم.

کد خبر 1218450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha