تخصیص ۱۳ میلیارد تومان در حوزه ساخت و ساز برای مساجد کردستان

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه وقف احسان بی‌منت است گفت: ۱۳ میلیارد تومان از محل موقوفات کردستان در حوزه ساخت و ساز مساجد در یکسال اخیر هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «حجت‌الاسلام محمد کاروند» در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: وقف احسان بی‌منت است که افراد بدون هیچ چشمداشتی مال خود را وقف می‌کنند و یک خدمتگزاری ابدی محسوب می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: حمله صدام شر بود گرچه صدام به هلاکت رسید اما آثار حمله‌هایی از جمله حمله شیمیایی به حلبچه همچنان استمرار دارد و آثار روانی هم برای خانواده‌ها برجای گذاشت.

 

وی با اشاره به خیر ماندگار بیان کرد: افرادی ملک خود را وقف کردند که برای کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان وقف شده و سالها ماندگار شده است.

 

کاروند اضافه کرد: ۱۳ میلیارد تومان از محل موقوفات کردستان در حوزه ساخت و ساز مساجد در یکسال اخیر هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: قرار است یک میلیارد و نیم نیز در دهه وقف امسال برای ساحت و ساز مساجد هزینه شود.

 

وی تصریح کرد: راه‌اندازی ۱۰ کارگاه خیاطی در یکسال اخیر زمینه ایجاد اشتغالزایی افرادی در قروه، سنندج، سقز و مریوان شده است و زمینه گسترش و توسعه این کارگاهها وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام کاروند اعلام کرد: برای نخستین بار در سطح کشور اهدای دام سبک در ۵۱ روستای استان برای محرومین و نیازمندان انجام شد که از موقوفاتی استفاده شده که وقف خیرات مبرات عامه شده است.

 

وی تهیه ۵ هزار و ۷۰۰ سبد معیشتی و توزیع بین نیازمندان را از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برشمرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: پرداخت کمک معیشتی نقدی به ماموستاها و روحانیون استان به صورت هر سه ماه یکبار برای دو هزار ماموستا در سطح استان در ۹ ماه اخیر نیز از محل موقوفات مساجد انجام شده است.

 

حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان به تعداد یک‌هزار بسته، کمک مالی بصورت نقدی برای افرادی که به اوقاف مراجعه کردند در قالب ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از محل موقوفات استان انجام شده است.

 

وی برگزاری مسابقات قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری، برگزاری محافل قرآنی و کسب مقام حفظ قران کریم توسط بانوی سنندجی نیز توسط اوقاف انجام شده و در هفته جاری از برگزیدگان مسابقات قرآنی تجلیل خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از راه‌اندازی چهار موکب اربعین حسینی در سطح استان خبر داد و گفت: موقوفاتی در استان برای اربعین وقف شده‌اند که برپایی موکب‌ها از همین موقوفات راه‌اندازی شد.

 

وی با اشاره به تثبیت سند مالکیت موقوفات استان گفت: امسال رتبه برتر را در سطح کشور در حوزه تثبیت سند مالکیت موقوفات کسب کردیم و ۹۸ درصد موقوفات کردستان تثبیت مالکیت شده‌اند.

 

کاروند اضافه کرد: ۴۷۰ پرونده جاری در زمینه موقوفه‌خواری در محاکم قضایی داریم که تحت پیگیری و بررسی است.

 

وی افزود: کشت باغ انار و انگور در مریوان، باغ گردو در بانه، باغ گل محمدی در قروه،سه پروژه سرمایه‌گذاری موقوفات در سنندج و سقز نیز از دیگر اقدامات اوقاف استان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به برنامه‌های دهه وقف اضافه کرد: همایش یاوران وقف، برپایی نمایشگاه وقف، اهدای سبد معیشتی در قالب دو هزار بسته، راه‌اندازی کارگاه خیاطی در مریوان و نشست‌های تخصصی با اصناف  در دهه وقف انجام خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: سعی براین است بخش کنار ضریح امامزاده هاجره خاتون در ماه آینده افتتاح شود اما شبستان امامزاده چهار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

 

حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد: تا بحال ۹۰۰ موقوفه و ۲۰ هزار رقبه در استان کردستان داریم.

 

در ابتدای این نشست نیز مسعود احمدی از اساتید حوزه رسانه استان کردستان به مطالبی در حوزه وقف و رسانه و چگونگی انعکاس رویدادهای حوزه وقف با استفاده از نرم‌خبر، اینفوگرافی و عکس پرداخت.

 

در پایان نمایشگاه وقف با نمایش ۳۵ اثر برگزیده چهارمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در سینما بهمن سنندج افتتاح شد.

 

 

 

 

کد خبر 1218488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha