برپایی ۵ موکب خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) با ظرفیت اسکان روزانه ۱۲ هزار زائر

حجت الاسلام سیبویه با اعلام این خبر که مدرسه علمیه ولایت ۵ موکب را برای اسکان و پذیرایی از زائرین امام رضا (ع) در ایام روزهای پایانی ماه صفر برپا می کند گفت: مدرسه علمیه ولایت در ۴۰ نقطه اسکان زائران پیاده مبلغان خود را اعزام کرده است.

حجت الاسلام «احمد سیبویه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، بیان کرد: مدرسه علمیه ولایت ۵ موکب را برای اسکان و پذیرایی از زائرین امام رضا (ع) در ایام روزهای پایانی ماه صفر برپا می کند و برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در 40 محل اسکان زائران پیاده مبلغین خود را اعزام کرده است.

 

مدیر مدرسه علمیه ولایت افزود: حدود هفت سال پیش در ایام آخر صفر و شهادت امام رضا (ع) بنابر وظیفه ای که ما مشهدی ها به نیابت از صاحب عزا، امام جواد (ع) در پذیرایی از زائران داریم، این مجموعه توسط طلاب مدرسه علمیه ولایت با یک موکب راه اندازی و اکنون با گذشت 7 سال تعداد آن به 5 موکب افزایش یافته است.

 

وی گفت: 2 موکب از شعبه های مدرسه علمیه ولایت، یک موکب مدرسه مکتب شهید سلیمانی زیر نظر مدرسه علمیه ولایت، دو موکب دیگر در خیابان شیرازی 17 ویژه اسکان و پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده است؛ این موکب ها در کنار خدمت رسانی به زائرین و پذیرایی ، با توجه به همزمانی با هفته دفاع مقدس، فعالیت های متناسب با آن انجام خواهند داشت، همچنین با توچه به جریانات اخیر بحث بصیرت افزایی، جهاد تبیین، امید افزایی بین زائرین، مشاوره خانواده ، کودک و نوجوان، پاسخ به سوالات اعتقادی، احکام و آموزش های نماز و روزه و ابتدائیات دینی و آداب زیارت توسط اساتید و طلاب ارائه می شود.


حجت الاسلام سیبویه با بیان اینکه 20 طلبه در این 5 موکب و حدود 60 طلبه برای 40 محل اسکان دیگر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را عهده دار خواهند بود؛ گفت: موکب ها از شنبه بعد از ظهر فعالیت خود را آغاز و تا سه شنبه بعد از ظهر به زائرین خدمت رسانی می کنند.


وی ظرفیت اسکان این 5 موکب را  1200 نفر و 40 موکب دیگر را بین  12 هزار  تا 14 هزار نفر عنوان کرد و در خصوص 40 موکب دیگر افزود: 7 سال پیش توسط جمعی حدود 5 نفر، هیئتی به نام متوسلین به جوادالائمه تاسیس شد و اکنون در قالب این هیئت به زائران اسکان داده می شود و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی این مجموعه بر عهده مدرسه علمیه ولایت است.


مدیر مدرسه علمیه ولایت با بیان اینکه پذیرایی در این موکب ها در سه وعده غذایی خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد زائران ما که از طریق نماینده های ما در شهرستان ها ثبت نام شده اند در این موکب جانمایی شدند و بیش از 10 درصد نیز برای زائرانی که اسکان ندارند پیش بینی شده است.


وی هزینه برپایی این موکب ها را کاملا مردمی عنوان کرد و افزود: مجموعه ما در طول سال پذیرای زائران طلاب و غیر طلبه می باشد و تا کنون بیش از 200 هزار نفر را فقط در مدرسه علمیه ولایت اسکان دادیم.


حجت الاسلام سیبویه با تاکید بر میزبانی شایسته مشهدی ها از زائران گفت: ما مشهدی ها مدیون لطف امام رضا (ع) هستیم لذا در این چند روز که زائران آقا به مشهد مشرف می شوند هم در صنف طلبگی و هم غیر آن  باید هر چه داریم برای میزبانی شایسته از زائران در طبق اخلاص بگذاریم .

 

کد خبر 1218514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha