دسته‌‎ عزاداری خیابانی سالروز رحلت پیامبر اسلام در آستارا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: دسته عزاداری خیابانی در سوگ ارتحال پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) در بندر آستارا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «حسینعلی رضازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: در سوگ سالروز رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دسته عزاداری خیابانی در بندر آستارا راه‌اندازی می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه دسته عزاداری خیابانی از روبروی سپاه ناحیه به سمت مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) برگزار می‌شود، افزود: این دسته عزاداری راس ساعت ۱۰ صبح راه‌اندازی می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: شیفتگان نبوی و عاشقان امامت و ولایت در بندر آستارا در این دسته عزاداری خیابانی با پای پیاده و با سینه‌زنی و مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) مسیر سپاه ناحیه تا مصلی نماز جمعه را می‌پیمایند و با شرکت در مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر اشک ماتم می‌ریزند و عمق ارادت خود را به پیامبر و خاندانش به نمایش می‌گذارند.

 

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: قرائت زیارت حضرت رسول(ازبعید)، سخنرانی و مداحی و سینه‌زنی از دیگر بخش‌های مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در آستارا است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: علاوه بر این ویژه برنامه مراسم‌های عزاداری به مناسبت ارتحال پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در مساجد شهری و روستایی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضازاده خاطرنشان‌کرد: در سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز دسته عزاداری خیابانی راس ساعت ۱۰ صبح از جلوی سپاه ناحیه آستارا به طرف مسجد امام رضا(غربا) راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 1218522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha