آغاز طرح کشوری برگ مهر با پویش دانش آموز بخشنده

مدیر طرح سراسری برگ مهر از آغاز این طرح کشوری ویژه همه دانش آموزان بخشنده در ایران اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مقیمی امروز در نشست خبری با اشاره به آغاز طرح کشوری برگ مهر از سوی بنیاد خیرین حوزه های علمیه اظهار داشت: بنیاد در موضوعات مختلف اجتماعی از جمله کمک رسانی در سیل و زلزله و حوادثی چون متروپل با اعزام تیم‌هایی همواره در کنار مردم بوده و امروز نیز این طرح کشوری را آغاز کرده است.


مدیر طرح سراسری برگ مهر افزود: یکی از مهم ترین رسالت بنیاد خیریه اشاعه و گسترش فرهنگ انفاق و توسعه باقی الصالحات است که در این راستا وظیفه دارد از ظرفیت دستگاهها و مشارکت مردمی استفاده نماید.

 


وی بیان کرد:تشویق مردم به فعالیت های خیر در تحقق مسئولیت اجتماعی نیز یکی از رسالت های بنیاد است و مشارکت مردم بهترین ظرفیت در انجام امور خیر به شمار می رود؛ انفاق از آموزه های اسلام است و حوزه های علمیه در این عرصه موفق بوده اند.

 


حجت الاسلام مقیمی عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف بنیاد تدوین برنامه برای نسل جوان در فضای مجازی است و طرح کشوری برگ مهر در جهت تحقق این هدف از مهرماه سال جاری آغاز شده و تا خرداد 1402 ادامه دارد.

 


وی خاطرنشان کرد: 15 میلیون نفر دانش آموز در کشور داریم و میلیون ها کیلوگرم کاغذ باطله وجود دارد، از طرفی دانش آموزان زیادی را داریم که توان خرید نوشت افزار را ندارند و می توان از طریق کاغذهای باطله این نیاز را تحت پوشش قرار دهیم.

 


مدیر طرح سراسری برگ مهر تصریح کرد: در جهت اجرای این طرح پویش دانش آموز بخشنده شکل گرفته و دانش آموزان می توانند کاغذهای باطله را به مساجد و پایگاههای بنیاد خیرین در سراسر کشور تحویل دهند و از لحظه کار خیر خود عکس و فیلم یک دققیقه ای ثبت نمایند.

 


وی گفت: طبق این طرح مسابقه ای سراسری برگزار می شود و پس از بررسی در پایان این طرح، همایش اختتامیه ای برگزار و از صدها دانش آموز تقدیر می شود، ضمن اینکه بنیاد خیرین تصمیم دارد یک دانش آموز را به عنوان دانش اموز بخشنده سال تحصیلی معرفی نماید.

 


حجت الاسلام مقیمی با اشاره به اینکه این طرح در فضای مجازی با هدف تربیت اسلامی برگزار می شود افزود: به ازای تحویل کاغذها توسط مساجد به بنیاد نیز نوشت افزار اسلامی ایرانی تحویل داده می شود که در اختیار دانش آموزان کم برخوردار همان محله قرار می گیرد.

 


وی بیان کرد: دانش آموزان می توانند عکس ها و فیلم ها را از طریق شماره 09104301160ارسال نمایند که در رسانه ملی و فضای مجازی به طور گسترده ای منتشر می شود؛ نشر فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه از اهداف طرح است.

 


مدیر طرح سراسری برگ مهر عنوان کرد: بنیاد خیرین حوزه های علمیه براساس منویات یک واسطه و نقطه خیر امنی برای خیرین است و به غیر از ظرفیتی که می توانیم از سوی دستگاهها استفاده کنیم؛ خیرینی که قصد انجام کار خیری دارند می توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند و کار خیر به نام خودشان ثبت شود، در این باره با سازمان های مختلفی همکاری می کنیم.

 


وی تصریح کرد: ین طرح دائمی است و می توانیم از طریق آموزش و پررش این طرح را دنبال کنیم، این بیناد همه اقشار ضعیف را تحت پوشش قرار می دهد و در مسائل عام المنفعه نیز رفع نیاز همه اقشار در هر دین و مذهب و قومیت را شامل می شود و هر کس نیز می تواند در این طرح شرکت کند.

 


حجت الاسلام مقیمی خاطرنشان کرد: به دانش آموزان کم برخوردار همان محل این نوشت افزار تحویل داده می شود که روحانی مساجد و بنیاد آنها را شناسایی کرده اند، علاوه بر کاغذهای باطله منابعی را نیز برای تامین نوشت افزار مد نظر قرار گرفته ایم.

 


وی یادآور شد: بسیاری از دانش آموزان و کودکان و نوجوانان در سطح کشور ما مسجدی هستند و دلیل اجرای این طرح از طریق مساجد نیز همین موضوع است، نزدیک ترین محلی که شبانه روز در اختیار این عزیزان قرار دارد مساجد است و ظرفیت مهمی در اجرای طرح به شمار می رود.

 


مدیر طرح سراسری برگ مهر اظهار داشت: حرکت جهادی بزرگی در این طرح ملی و کشوری رقم می‌خورد و یک طرح نیکوکاری می تواند اثربخش باشد، دانش آموزان می توانند به مساجد در هر نقطه‌ای از شهر و روستا و بخش مراجعه کنند.

 


وی گفت:نسل جوان بسیار پویاست و نوجوانان با ایده های مختلفی می توانند در این طرح شرکت کنند و دانش آموز نیکوکار سال نیز در قالب این طرح شناسایی می شود، از طرفی حفظ محیط زیست نیز از اهداف مهم این طرح است.

 


حجت الاسلام مقیمی بیان کرد: امروزه فضای مجازی دارای جایگاه بسیار مهمی است و ترویج چنین فرهنگی از طریق فضای مجازی می تواند اثربخش باشد، امیدواریم این طرح از شیوه های مختلف به اطلاع دانش‌آموزان رسانده شود چرا که طرحی فرهنگی است و  بر روی این طرح کار کارشناسی انجام شده و با بزرگان مشورت گرفته ایم تا طرح به بهترین شکل تداوم یابد و بتوان در این زمینه حرکت های خوبی را شکل دهیم.

کد خبر 1218528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha