علم آموزی، تربیت درس انسانیت و بیان حقایق سه ویژگی مهم دانش‌آموزان، اولیاء و معلمان است

حجت‌الاسلام پورذهبی در مراسم بازگشایی مدارس استان، علم آموزی، تربیت درس انسانیت و بیان حقایق را سه ویژگی مهم دانش‌آموزان، اولیاء و معلمان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی» صبح شنبه دوم مهرماه در آین نمادین بازگشایی مدارس که در دبیرستان نمونه دولتی امام محمد غزالی آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ باتبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بهار علم و دانش،  سه توصیه مهم برای دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء داشت که علم و علم آموزی مهم‌ترین این توصیه بود.

 

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امروز بیش از 300 هزار دانش‌آموز کردستانی آغاز سال تحصیلی خود را جشن خواهند گرفت؛ علم آموزی برای معلمان را بسیار مهم دانست و خطاب به معلمان گفت: از علم، آگاهی و علم آموزی برای دانش‌آموزان دریغ نکنید و با بیان حقایق و مسائل روز، دانش‌آموزان را روشن و بصیر بارآورید و درس زندگی، معرفت و معنویت را به آنان بیاموزید.

 

 

وی در ادامه خطاب به خانواده‌های دانش‌آموزان گفت: امسال با برطرف شدن بیماری کرونا، برای تربیت و درس انسانیت باید به شماها تبریک گفت و امیدوارم از این به بعد هم متوجه باشید که تامین یک فرزند در پوشاک و خوراک او نیست بلکه آگاهی ها خانوادگی است و اولیا باید از رشادت ها، شهادت ها و زحمات بگویند و گذشته و حال را مقایسه کنند و وضعیت امکانات را برای فرزندان خود بازگو کنند.

 

 سومین توصیه مهم نماینده ولی فقیه به دانش‌آموزان بود و خطاب به آنان گفت: شما باید قدر علم و زمان دانش‌آموزی را بدانید و با درس خواندن و فهمیدن سعی کنید با آگاهی و بصیرت جوزدگی را خنثی کنید و در برابر فضاهای مجازی خود را مقاوم کنید.

 

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد بعد از سه سال از شیوع ویروس کرونا، دانش‌آموزان قدر دان علم باشند و ما مسئولان زمینه حضور دانش‌آموزان را قدردان باشیم و به بعضی از مسائل که مورد غفلت واقع شده است، بپردازیم.

کد خبر 1218529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha